Μάθημα : Ιστορία των ΜΜΕ στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια
Κωδικός : UNI343
-
Θεματικές Ενότητες
-
1. Η εμφάνιση των πρώτων εφημερίδων στους βαλκανικούς λαούς
8/3/22 -
2. Ο ρόλος που έπαιξαν οι εφημερίδες των βαλκανικών λαών στη συγκρότηση της εθνικής ταυτότητας και την προετοιμασία των εθνικών επαναστάσεων
-
3. Η λειτουργία του Τύπου ως ενημερωτικού μέσου τον 19ο και τον 20ο αιώνα στα Βαλκάνια
-
4. Η χρήση του Τύπου ως μέσου άσκησης πολιτικής επιρροής των πολιτικών και των πολιτικών κομμάτων προς τους ψηφοφόρους
-
5. Η χρήση του Τύπου ως μέσου πολιτικού διαλόγου μεταξύ των κοινωνικών φορέων και των κομμάτων
-
6. Ο ρόλος των εκδοτών και των δημοσιογράφων στη διαμόρφωση της πολιτικής αλλά και της δημόσιας διάταξης (agenda setting) των μέσων ενημέρωσης
-
8. Ο Τύπος και το ραδιόφωνο στα εθνικά θέματα
-
7. Η σημασία της έκδοσης των ημερήσιων εφημερίδων για τη διαμόρφωση της πολιτικής ατζέντας
-
9. Η εξαγορά των μέσων ενημέρωσης και των συνειδήσεων (οι αργυρώνητοι)
-
10. Ο Τύπος ως μέσο συντήρησης του Εθνικού Διχασμού στην Ελλάδα και στα βαλκανικά κράτη
-
11. Νόμιμες και παράνομες εφημερίδες στα χρόνια της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα
-
12.Το ραδιόφωνο στις βαλκανικές χώρες στα χρόνια του κομμουνισμού
-
13. Η τηλεόραση στις βαλκανικές χώρες στα χρόνια του κομμουνισμού
-
14. Η διαφορετική περίπτωση της Γιουγκοσλαβίας. Αυτοδιαχειριζόμενα μέσα ενημέρωσης
-
15. Το ραδιόφωνο στη Δύση στα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου
-
16. Τα μέσα ενημέρωσης στην μετακομμουνιστική εποχή. Ιδιωτικές επιχειρήσεις, σχέσεις με την πολιτική και την αγορά.
-
17. Η χρήση των μέσων ενημέρωσης ως όπλα στους γιουγκοσλαβικούς πολέμους
-
18. Η καταπίεση των μέσων ενημέρωσης στη Σερβία και την Κροατία τη δεκαετία του 1990
-
19. Οι εφημερίδες στη μεταπολεμική Ελλάδα. Η άνοδος και η πτώση
-
20. Το κρατικό ραδιόφωνο και τηλεόραση στην Ελλάδα (1946-1989)
-
21. Το ιδιωτικό ραδιόφωνο και η ιδιωτική τηλεόραση στην Ελλάδα (1990 κ.ε.)
-
22. Social media εναντίον παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης
-
1. Η εμφάνιση των πρώτων εφημερίδων στους βαλκανικούς λαούς