Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Ακοής

(UNI245) -  ΑΡΕΤΗ ΟΚΑΛΙΔΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Μάθημα: Εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα ακοής Διδάσκουσα: Αρετή Οκαλίδου, Καθηγήτρια.

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτηθούν οι βασικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις γύρω από το πολύπλευρο ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών με προβλήματα ακοής. Οι αρχικές ενότητες του μαθήματος αφορούν στην περιγραφή της φύσης των προβλημάτων ακοής, στην αιτιολογία τους καθώς και στην ακοολογική εκτίμηση και την ερμηνεία των ακοογραμμάτων. Στη συνέχεια παρέχονται γνώσεις για την γνωστική, γλωσσική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών με προβλήματα ακοής και για τους τρόπους μάθησης. Κατόπιν, περιγράφονται οι μέθοδοι εκπαίδευσης των παιδιών με προβλήματα ακοής και οι τρόποι διδασκαλίας και συμπερίληψης, με αναφορά στη χρήση της ΕΝΓ και του προφορικού λόγου. Γίνεται περιγραφή των συστημάτων υποστηρικτικής τεχνολογίας, αναλύονται οι διαταραχές λόγου και ομιλίας και προτείνονται οι τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων προφορικού και γραπτού λόγου. Τέλος, γίνεται μνεία σε εκπαιδευτικά και ψυχο-κοινωνικά ζητήματα αναφορικά με την Κουλτούρα των Κωφών, την οικογένεια των παιδιών με προβλήματα ακοής και τις ανάγκες για παιδοκεντρική προσέγγιση.

 

Education of individuals with hearing loss. Instructor: Areti Okalidou, Professor

Τhe course objectives aim to provide basic theoretical knowledge regarding the multifaceted field of education of children with hearing impairment along with insights on intervention and educational practice. The first lectures are devoted to the description of the nature of hearing loss, its etiology and audiological management. Moreover, the course will address detailed accounts of the educational methods and inclusion practices, with reference to the use of sign language and spoken language, respectively. The cognitive, psychosocial and communication profiles of students with hearing impairments will be discussed as well as their learning styles. Additionally, the technological systems used by the hearing-impaired for the purpose of speech development will be outlined along with the special ways to facilitate speech, language development and reading skills in elementary students. Finally, educational and socio-cultural issues are described regarding the Deaf culture, the child' family, the heterogeneity of deaf students and their needs for child-centered approaches.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021