Παρουσίαση/Προβολή

Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
(UNI187) - ΕΙΡΗΝΗ ΓΟΥΛΕΤΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Μάθημα: Εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση
Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Γουλετά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, ύστερα από την παρακολούθηση του μαθήματος, θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τη διαπολιτισμική εκπαίδευση εστιάζοντας στις ιστορικές, κοινωνιολογικές και φιλοσοφικές βάσεις της εκπαίδευσης, το ρόλο της εθνικότητας, της γλώσσας, της κοινωνικής τάξης, τις ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες για όλους τους μαθητές, την κοινωνική δικαιοσύνη στη διδασκαλία, στη μάθηση και στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ακόμη, θα είναι σε θέση να αναφέρονται και να εξηγούν τα χαρακτηριστικά των πολυπολιτισμικών κοινωνιών, τις διαστάσεις της ετερότητας, της ταυτότητας, της διαδικασίας δημιουργίας των στερεοτύπων, των προκαταλήψεων και του ρατσισμού στην κοινωνία και το σχολείο, να επισημαίνουν τις πολιτισμικές διαφορές και την ετερότητα στις αξίες, να επισημαίνουν και βιωματικά να τονίζουν την ανεκτικότητα και την αποδοχή σε ό,τι είναι ξένο και άγνωστο σ’ αυτούς, ξεπερνώντας έτσι τον εθνοκεντρισμό, να αξιοποιούν δημιουργικά στην τάξη τους τις έννοιες της ταυτότητας, της κουλτούρας, της ετερότητας και της διαπολιτισμικότητας για την εισαγωγή καινοτομιών και τη βελτίωση του διδακτικού τους έργου, να διαχειρίζονται με επιτυχία μία πολύγλωσση/πολυπολιτισμική τάξη, αποκτώντας αφενός την απαραίτητη θεωρητική γνώση στα θέματα της διγλωσσίας και της δίγλωσσης εκπαίδευσης και χρησιμοποιώντας αφετέρου τις κατάλληλες παιδαγωγικές και διδακτικές στρατηγικές, να συμβάλλουν πρακτικά στην πρόληψη και αποτροπή ξενοφοβικών και ρατσιστικών αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών στο σχολικό, αλλά και τον ευρύτερο κοινωνικό χώρο, να γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των μειονοτικών, εθνικών και μεταναστευτικών ομάδων της χώρας, να γνωρίζουν τα μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας, τα χαρακτηριστικά τους και να τα διακρίνουν μεταξύ τους, να γνωρίζουν καλές πρακτικές διαχείρισης της ετερότητας μέσα στην τάξη. |
Περιεχόμενο Μαθήματος |
Το περιεχόμενο του μαθήματος διαρθρώνεται στις ακόλουθες ενότητες: 1η ενότητα: Παρουσίαση της προβληματικής και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων – προσδοκίες φοιτητών από το μάθημα 2η ενότητα: Διγλωσσία, πολυγλωσσία, διαπολιτισμική εκπαίδευση 3η ενότητα: Κοινωνικοί μετασχηματισμοί: οι διαστάσεις της κοινωνικής ανομοιογένειας με την εισαγωγή στις έννοιες της φυλετικής, πολιτισμικής και εθνικής διαφοράς. 4η ενότητα: Θεωρίες της ετερότητας. Η έννοια της «ταυτότητας» και της «διαφοράς» 5η και 6η ενότητα: Εθνικές μειονοτικές στην Ελλάδα 7η ενότητα: Η διαχείριση της ετερότητας 8η και 9η ενότητα: Διαπολιτισμική επικοινωνία στην εκπαίδευση 10η ενότητα: Eθνικο-πολιτισμική ετερότητα και εκπαιδευτικός ρατσισμός 11η ενότητα: Η διαπολιτισμική ικανότητα του εκπαιδευτικού 12η ενότητα: Καλές πρακτικές στην Ελλάδα και στον κόσμο 13η ενότητα: Επισκόπηση μαθήματος-Ύλη μαθήματος για τις εξετάσεις – Προτάσεις βελτίωσης του μαθήματος |
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα