Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ψηφιακός Εγγραμματισμός στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

(UNI167) -  ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΚΑΡΑΤΣΙΩΡΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Εφαρμογές νέων τεχνολογιών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

H δυναμική ένταξη των νέων τεχνολογιών επιτρέπει διαφοροποιημένους τρόπους επικοινωνίας, μάθησης και εργασίας. Τα Ψηφιακά Μέσα (Digital Media) – δηλαδή, περιεχόμενο σε ψηφιακή μορφή (ιστοσελίδες, video, 3Δ γραφικά, ηλεκτρονικά βιβλία) διαθέσιμο κυρίως μέσω του Παγκόσμιου Ιστού – αξιοποιούνται για την υλοποίηση εκπαιδευτικών καινοτομιών τόσο στην τυπική όσο και στην μη-τυπική εκπαίδευση. Σε αυτό το πλαίσιο, στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη κατάλληλων ικανοτήτων για τον εκπαιδευτικά τεκμηριωμένο σχεδιασμό και την τεχνικά άρτια υλοποίηση καινοτομιών εκπαίδευσης και κατάρτισης που υλοποιούνται με την υποστήριξη Ψηφιακών Μέσων, δίνοντας έμφαση στη δυνατότητα παροχής «μαθησιακών εμπειριών» (learning experiences) που δεν είναι εφικτές χωρίς αυτά.

Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Να αποκτήσουν οι φοιτητές πλήρη κατανόηση και ικανότητες  διάκρισης, χρήσης, κριτικής απόφανσης, δημιουργίας και αξιολόγησης των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, θα μελετηθούν τα εξής:

  1. Παιδαγωγική θεώρηση της μιντιακά διαμεσολαβούμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  2. Περιβάλλοντα εξ ’αποστάσεως εκπαίδευσης και εκπαιδευτικός σχεδιασμός.
  3. Σχεδιασμός και δημιουργία υλικού σε περιβάλλον LMS (Moodle).
  4. Σχεδιασμός και ανάπτυξη εργαλείων αξιολόγησης.
  5. Εκπαιδευτική χρήση των Ψηφιακών Μέσων (Εκπαιδευτικά Videos, Διαδραστικά Εκπαιδευτικά Ψηφιακά Βιβλία, Εκπαιδευτικά Ψηφιακά Παιχνίδια, 3Δ Εικονικοί Κόσμοι στην Εκπαίδευση).
  6. Εκπαιδευτικές καινοτομίες με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών.

Γνώσεις-Ικανότητες

Σε επίπεδο γνώσεων, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, ύστερα από την παρακολούθηση του μαθήματος, θα είναι σε θέση να κατανοήσουν βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ηλεκτρονική μάθηση, βασικές παιδαγωγικές θέσεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικών περιβαλλόντων μάθησης και μεθοδολογίες σχεδιασμού ηλεκτρονικού μαθήματος. Ακόμη, θα γνωρίσουν θέματα διδακτικής μεθοδολογίας ηλεκτρονικών μαθημάτων και  διδακτικά μοντέλα με διακριτές θεωρητικές προσεγγίσεις, θα κατανοήσουν την παιδαγωγική θεώρηση της μιντιακά διαμεσολαβούμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε επίπεδο δεξιοτήτων και χειρισμού οι φοιτητές/τριες θα εξασκηθούν  στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθησιακού περιεχομένου και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ειδικά σχεδιασμένων για ενήλικους εκπαιδευόμενους, στη δημιουργία ψηφιακών παραγωγών και στην επεξεργασία τους με ειδικά λογισμικά (εικόνας, ήχου κ.α.),  στο σχεδιασμό μαθησιακού υλικού για ομάδες ενήλικων εκπαιδευόμενων σε  Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (LMS), στη χρήση συγγραφικών εργαλείων (Authoring Tools για e-Learning), στην ενσωμάτωση βίντεο στη διαδικασία μάθησης και ποικίλων ψηφιακών εργαλείων ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες. Σε επίπεδο ικανοτήτων οι φοιτητές/τριες θα εξασκηθούν στην αξιολόγηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού περιεχομένου και στη βελτίωση της εκπαιδευτικής παρέμβασης.

 

 

Διδακτικές Μέθοδοι & Μέσα:

Εμπλουτισμένη Εισήγηση, εργασία σε ομάδες, μελέτες περίπτωσης, Η/Υ, βιντεοπροτζέκτορας.

Αξιολόγηση:

Οι φοιτητές-τριες αξιολογούνται με:  1) την παρουσία και συμμετοχή τους στο μάθημα και 2) την εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας.

Σύγγραμμα: 

Φεσάκης, Γ. 2019. Εισαγωγή στις Εφαρμογές των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Gutenberg. Αθήνα.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020