Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Επιχειρηματική Μελέτη (εργασία) Business case study

(ΟΔ0809-1) -  ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

* for Erasmus students: please select the link documents (έγγραφα) where you can find the syllabus in English ..........

 

Τίτλος: ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΚΤΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΓΙΑ ΑμεΑ, Ακαδημαϊκού Έτους 2024-25
Περιγραφή:
Προσοχή

η εργασία θα πρέπει να ανέβει στις εργασίες του μαθήματος στο eclass (εφόσον θα είναι ενεργό κατα το προβλεπόμενο δάστημα) και εφόσον κάνατε επιλογή του μαθήματος Επιχειρηματική Μελέτη (να κάνετε δηλαδή δήλωση) για το εξάμηνο που σας ενδιαφέρει πχ ΕΕ ή ΧΕ 2024-2025 αλλά και μετά από συννενόηση και επίβλεψη της εργασίας με τον καθηγητή αλλά και την τελική έγκρισή του να την ανεβάσετε στις εργασίες του μαθήματος ενημερώνοντας και με ειδοποίηση τον καθηγητή στο e-mail: chris@uom.edu.gr .

Σε κάθε περίπτωση ενημερώστε τον καθηγητή για την συμμετοχή και τις ενέργειές σας

 

Καλή επιτυχία

………………………..

Ακολουθούν σχετικές πληροφορίες για την μελέτη

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ με ΑΝΑΠΗΡΙΑ (ΑμεΑ)-ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ

 

Σκοπός: Η ερμηνεία των βασικών παραγόντων του επιχειρησιακού περιβάλλοντος που επιδρούν στον βαθμό ανάπτυξης κατάλληλων προϊόντων και υπηρεσιών όσον αφορά τον Ελληνικό Παράκτιο Τουρισμό των ΑμεΑ.

Ο/Η φοιτητής/τρια θα πρέπει να εμπλουτίσει την ανάλυσή του με αναφορές από άλλα άρθρα που θα πρέπει να τα επισημάνει στο τέλος της εργασίας ως επιπλέον πρόσθετες αναφορές και να τις παρουσιάσει κατά αλφαβητική σειρά κατάταξης βάσει του επιθέτου του συγγραφέα στο τέλος της εργασίας. Το σύστημα αναφορών μπορεί να είναι ελεύθερο ως προς την επιλογή ενώ δεν μπορεί να μην ακολουθεί το πρότυπο σύνταξης στο σύστημα που τελικά θα επιλεχθεί από τον ίδιο τον φοιτητή-τρια. Η εργασία θα πρέπει να είναι max 8.000 λέξεων κατά προτίμηση γραμματοσειράς τύπου Times New Roman (χωρίς πίνακες και άλλα στοιχεία που μπορούν να τεθούν και σε Παράρτημα) σε 1,5 εκ. διάστημα αποστάσεων μεταξύ γραμμών και περιθώρια 1,5 από το άκρο των τεσσάρων σημείων μιας σελίδας. Εξώφυλλο με απαραίτητα στοιχεία, Πίνακες περιεχομένων, Εισαγωγή, Κύριο μέρος, Συμπεράσματα με συζήτηση που συμπληρώνεται από δικά σας σχόλια, επίλογος, αναφορές και πιθανό Παράρτημα αποτελούν σημαντικά σημεία της ανάπτυξής της. Το τελικό κείμενο παραδίδεται ηλεκτρονικά κατά την καταληκτική ημερομηνία που αναφέρεται παρακάτω. Ακολούθως παρουσιάζεται βοηθητικό υπόδειγμα ανάπτυξης ενοτήτων της εργασίας.

Χρήσιμες πηγές: https://www.esamea.gr/el, https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Glossary:Activity_limitation, https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1137&langId=el, https://www.ynanp.gr/el/gr-epikoinwnias-enhmerwshs/plhroforhsh-gia-ypodomes-kai-yphresies-e3yphrethshs-amea-se-limenikes-ypodomes-ths-xwras/ , https://seatrac.gr/el/paralies/[..]

Πιθανές συνεντεύξεις με στελέχη με σκοπό την ενημέρωσή σας σε περαιτέρω θέματα του σχεδίου θα προσμετρηθούν θετικά

Βιβλιογραφία

Χρήση πηγών από βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Μακεδονίας (https://www.lib.uom.gr/index.php/el/collections)

Καταληκτική ημερομηνία παράδοσης: για το χειμερινό εξάμηνο 15.01.2025 [και για το εαρινό εξάμηνο η 31.05.2025] σε ηλεκτρονική μορφή (word document) e mail: chris@uom.edu.gr και στο eclass ->Βασιλειάδης->Επιχειρηματική Μελέτη(εργασία). [>https://openeclass.uom.gr/modules/work/..]


Χρήσιμο υπόδειγμα

ΕΚΘΕΜΑ 1: ΕΚΘΕΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΒΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ (για το Διευθύνοντα Σύμβουλο του Τουριστικού Οργανισμού της Υπηρεσίας της Περιφέρειας ή του Οργανισμού). Σε μία, το πολύ δύο σελίδες περιληπτικά παρουσιάστε την παρούσα κατάσταση, τα προβλήματα και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η Ελληνική Περιφέρεια, τους στόχους, τις εναλλακτικές στρατηγικές ΜΚΤ, και τη στρατηγική ΜΚΤ που επιλέξατε για την ανάπτυξη κατάλληλων υπηρεσιών και προϊόντων στις παράκτιες περιοχές για τα ΑμεΑ. Επιπλέον, σύντομα αναφερθείτε στα προγράμματα δράσης και στα οφέλη από την εφαρμογή τους. [<Σημείωση: το γράφουμε αφού ολοκληρωθεί το σχέδιο]

2. ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

2,1.ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Διαχρονική παρουσίαση ζήτησης κατά είδος, περιοχή, πρακτόρευσης, μορφή αναπηρίας, τους τελικούς χρήστες ΑμεΑ στο τουριστικό σύστημα των Ελληνικών κυρίως παράκτιων περιοχών. Ανάλυση της τάσης της Ζήτησης πχ καταγραφή σχολίων, αριθμός λουόμενων στα Seatrack [https://seatrac.gr/el/paralies/] για παράκτιες δραστηριότητες των ΑμεΑ με σκοπό τον εντοπισμό τάσεων, αλλά και πιθανών προβλημάτων

2,2.ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ / ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΛΑΔΟΥ
Α. Παράγοντες της αγοράς:
>Μέγεθος
>Αύξηση
>Κυκλικότητα
>Εποχικότητα
>Κυκλικότητα
>Στάδιο στον ΚΖΠ (Κύκλο Ζωής Προϊόντος)
Β. Βιομηχανικοί συντελεστές:
>Παραγωγική ικανότητα κλάδου
>Εμπόδια στην είσοδο νέων ανταγωνιστών
>Ανταγωνισμός
>Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών
>Διαπραγματευτική δύναμη αγοραστών
>Απειλή από υποκατάστατα προϊόντα
Γ. Περιβαλλοντικοί παράγοντες
>Κοινωνικοί π.χ Πανδημία
>Πολιτικοί-νομικοί
>Δημογραφικοί
>Τεχνολογικοί
>Νομοθετικοί

2,3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ
Για κάθε βασικό ανταγωνιστή:
>Ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές μου
>Ποια η τωρινή τους στρατηγική
>Ποια τα σημαντικά δυνατά και αδύνατα σημεία τους και πως είναι πιθανό να αλλάξουν; (επίσης: Τι θεωρεί σαν κύριο διαφορικό πλεονέκτημα;)
>Ποια προβλέπετε να είναι η μελλοντική στρατηγική τους;
>Ικανότητα σύλληψης και σχεδιασμού νέων προϊόντων
>Ικανότητα παραγωγής ή κατασκευής προϊόντων
>Ικανότητα προώθησης και προβολής προϊόντων στην αγορά
>Ικανότητα χρηματοδότησης
>Ικανότητα διαχείρισης

2.4 ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Α. Ποιοι:
>Ποιοι είναι οι πελάτες σας;
>Πως μπορούν να ταξινομηθούν;
>Ποια ταξινόμηση είναι η πιο σημαντική για σας και τους ανταγωνιστές σας, σήμερα και αύριο;
Β. Γιατί:
>Γιατί οι πελάτες αγοράζουν π.χ. τις υπηρεσίες μας, όταν, τόσο και όπως αγοράζουν;
>Πόσο πολύπλοκη και παρατεταμένη είναι η απόφαση της αγοράς;
>Πόσοι άνθρωποι αναμειγνύονται και σε ποιο επίπεδο;
>Ποιοι είναι οι στόχοι του κάθε προσώπου που αναμειγνύεται;
>Ποιοι στόχοι είναι οι πιο σημαντικοί;
Γ. Σύγχρονες τάσεις στην κατανάλωση του προϊόντος.
Δ. Στάσεις των καταναλωτών και αλλαγές τους.

2.5 Ανάλυση Πόρων

Ανάλυση και διαθεσιμότητα υλικών πόρων

Ανάλυση και διαθεσιμότητα Χρηματοοικονομικών πόρων

Ανάλυση και διαθεσιμότητα Ανθρωπίνων Πόρων και στρατηγική ανάπτυξη των πόρων που αποτελούν το ενεργό δυναμικό παροχής υπηρεσιών

Έλεγχος διαθέσιμων πόρων

Αξιολόγηση και βελτίωση πόρων


3 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
>Εντοπισμός / Παρουσίαση προβλημάτων (για Αγορά και Επιχείρηση).
>Ευκαιρίες (νέες αγορές, νέα -ή τροποποιημένα- προϊόντα, απαραίτητες αλλαγές στο μίγμα ΜΚΤ).

4. ΣΤΟΧΟΙ ΜΚΤ
Μπορούν να εκφραστούν σαν στόχοι πωλήσεων, κέρδους, μεριδίου αγοράς, αγορών-στόχων κλπ. Θα πρέπει όμως να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, ποσοτικοποιημένοι και να αναφέρονται σε κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΚΤ (Μίγματα ΜΚΤ)
>Εναλλακτικές στρατηγικές ΜΚΤ (με τα υπέρ και τα κατά της κάθε μίας).
>Επιλογή μιας στρατηγικής (ή συνδυασμού κάποιων από τις εναλλακτικές στρατηγικές) και αιτιολόγηση της επιλογής σας.

6. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΚΤ/ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
>Περιγραφή του τρόπου εφαρμογής της στρατηγικής που επιλέξατε (συγκεκριμένα προγράμματα ΜΚΤ με χρονοδιαγράμματα εφαρμογής και τρόπους παρακολούθησης και ελέγχου της προόδου εφαρμογής του σχεδίου π.χ για την αντιμετώπιση της κατάστασης ).
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Παρουσιάστε: 1.Προϋπολόγισμούς των προγραμμάτων ΜΚΤ που θα εφαρμόσετε, 2. Υπολογισμούς pro forma (κόστη, έσοδα, κέρδη). Μια καλή ιδέα είναι να κάνετε μια κατανομή αναλογιών που θα δεσμεύατε π.χ. κατα % σε δράσεις που αφορούν το σχέδιό σας

8. ΣΧΕΔΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ & ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ

9. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (FACT BOOK)
Σημαντικά στοιχεία που χρησιμοποιήσατε, πίνακες διαγράμματα, διαφημίσεις, σχετικά άρθρα κλπ

Καλή επιτυχία!

…………………..
Παράρτημα
Λίστα με φορείς ενασχόλησης με ΑΜΕΑ

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 9 Μαΐου 2020