Παρουσίαση/Προβολή

English III: Bibliography Research in English _ Dept. of International and European Studies
(ΞΓ3107) - ΙΡΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
The course focuses on bibliography research skills, engaging students in extensive reading on macroeconomic concepts. Choosing a suitable topic, doing keyword search, evaluating sources for readability and reliability, understanding scientific paradigms, condensing argumentation, juxtaposing sources.
Please register with the Economics' department course that has more frequent content updates at https://openeclass.uom.gr/courses/UNI102/
Academic year 2025-26
Coursebook: Research reading and writing skills-2nd edition revised (2024) by Papadopoulou Iris, University of Macedonia Press [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 133029732]
The course focuses on bibliography research skills, engaging students in extensive reading on macroeconomic concepts. Choosing a suitable topic, doing keyword search, evaluating sources for readability and reliability, understanding scientific paradigms, condensing argumentation, juxtaposing sources.
Requirements:
1- A good, current B2+ level of English.
2- Attendance is obligatory in the first 4 weeks of the term for a student to be allowed to participate in the continuous assessment. Otherwise, they will have to take the quiz at the link that follows and score at least 16/20.
https://forms.gle/iRoFpjKQFgG3CwXQ7
Προσοχή:
1- Απαραίτητο καλό επίπεδο Αγγλικών (το ελάχιστο Β2 πρόσφατο)
2- Μόνο φοιτητές που παρακολουθούν το μάθημα τουλάχιστον τις πρώτες 3 εβδομάδες μπορούν να συμμετάσχουν στις απαλλακτικές εργασίες.
Όσ@ δεν παρακολουθήσετε τα μαθήματα θεωρίας ερευνητικής διαδικασίας θα εξετάζεστε σε ένα κουίζ πάνω στο περιεχόμενο των εργασιών και τα βασικά της θεωρίας. To κουίζ βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο και πρέπει να επιτύχετε 16/20, για να σας επιτραπεί να συμμετέχετε στις προόδους χωρίς να παρακολουθείτε τα μαθήματα.
https://forms.gle/iRoFpjKQFgG3CwXQ7
Coursebook:
Research reading and writing skills-2nd edition revised (2024) by Papadopoulou Iris, University of Macedonia Press [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 133029732]
Academic year 2024-25
Lectures/tutorials:
Mon 8:30-10 (room 5), Fri. 8:30-10 (room 5)
In case we have to go online, the lesson will be held on Google Meet: https://meet.google.com/gzq-smuz-kop
Consultation after appointment by email:
Mon 10-12, Wed. 8-10 am. Online, on Google Meet: https://meet.google.com/gzq-smuz-kop
Evaluation
The course is assessed by continuous assessment, with 3 assignments.
Assignmnent 1- Demonstrating research awareness: Selection + Justification of topic in 150 words.
For a hypothetical research paper, compose 2 paragraphs specifying
(a) how you get from a research area to a topic and
(b) justify your choice of topic.
(c) Insert a screenshot of a keyword search you conducted and comment on one of the results: Is it relevant/ suitable to your topic?
Oct 25.
Assignment 2- CONDENSING ARGUMENT & REFLECTING on a SOURCE -
Choose one of the textbook's topics listed below, find a related journal article (a 10-page academic paper or chapter in a book) and
a) mention the keyword search you followed and why you chose the particular text
b) present its main argumentation in 350 words.
c) discuss how it connects to the text of the unit (in about 150 words). Compare opinion expressed, research paradigm.
FORMAT: .doc (or Google Doc link) submitted on eclass Nov 29.
Assignment 3-
CONDENSING ARGUMENT & REFLECTING on a SOURCE -
Choose one of the textbook's topics listed below, find a related journal article (a 10-page academic paper or chapter in a book) and
a) mention the keyword search you followed and why you chose the particular text
b) present its main argumentation in 350 words.
c) discuss how it connects to the text of the unit (in about 150 words). Compare opinion expressed, research paradigm.
FORMAT: .doc (or Google Doc link) submitted on eclass Dec 16.
unit 16. When tech disrupts democracy 157
unit 17. The end of power 167
unit 18. Online social networks 179
unit 19. Identity, community and the internet 187
unit 20. Culture and the Self 197
unit 21. Confirmation bias in the internet era 207
unit 22. Developing prosocial behavior 217
unit 23. Impact of AI on education 227
unit 24. Impact of COVID-19 on adolescents 235
unit 25. Women’s career opportunities in the academia 247
unit 26. The Art of life 259
unit 28. Value co-creation in digital content ecosystems 283
unit 29. The impact of media representations on identity 291
For Greek students:
Αξιολόγηση:
Το μάθημα αξιολογείται με διαδικασία προόδων. Η βαθμολογία της 3ης προόδου είναι πιο επιεικής από την βαθμολογία της 4ης που θα είναι πιο αντικειμενική, καθώς μετά την 3η πρόοδο ακολουθούν 2 συναντήσεις ατομικές στις οποίες επισημαίνονται οι αποκλίσεις από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Τα κριτήρια:
summary |
Inclusion of important information |
2 |
|
in-text citations |
2 |
|
cohesion |
2 |
|
academic language |
2 |
evaluation |
evaluation of reliability |
1 |
|
methodology + originality + suggested topic |
1 |
ΠΑΛΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Για όσους/ όσες χρωστούν το μάθημα από παλαιότερα έτη, η δομή του διαγωνίσματος είναι ως εξής (βαθμοί 20):
- When doing research, what types of sources are considered appropriate (name them)? Τι είδη πηγών θεωρούνται ακαδημαϊκές;
- identify the APA citation from a set of 3. Από επιλογή 3 παραπομπών διαλέξτε τη μορφή APA.
- Google Scholar question. Ερώτηση σχετική με τις πληροφορίες που αντλούμε από τον Google Scholar.
- Evaluate an abstract for relevance to a specific topic. Αξιολογήστε ένα abstract ως προς το αν είναι σχετικό με το θέμα που σας δίνεται.
- rephrase a short paragraph. Επαναδιατυπώστε το κείμενο.
- Recognise the research paradigm (100-150 words). Με βάση πίνακα όπου αντιπαρατίθενται επιστημονικές αντιλήψεις/ σχολές, αναγνωρίστε την τοποθέτηση του κειμένου.
Ύλη: τα θεωρητικά κεφάλαια 1-5 του βιβλίου Research reading and writing skills-2nd edition revised και τα:
When tech disrupts democracy (unit 16), The end of power (unit 17), Confirmation bias in the internet era (unit 21), Developing prosocial behaviour (unit 22), Impact of AI on education (unit 23), Impact of covid 19 on adolescents (unit 24), Women's career opportunities in the academia (unit 25).
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα