Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Bibliography Research in English

(ΞΓ0105) -  ΙΡΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

The course focuses on bibliography research skills, engaging students in extensive reading on socioeconomic concepts. Choosing a suitable topic, doing keyword search, evaluating sources for readability and reliability, understanding scientific paradigms, condensing argumentation, juxtaposing sources. The coursework engages students in research writing and reflection on socioeconomic concepts.

Requirements:

1- A good, current B2+ level of English.

2- Attendance of the lessons of the first 3 weeks of the term or a grade of 16/20 onthe research writing theory test at 

https://forms.gle/iRoFpjKQFgG3CwXQ7 

Προϋπόθεση συμμετοχής στις προόδους:

1- επίπεδο Αγγλικών που να επιτρέπει την επεξεργασία επιστημονικών κειμένων (το ελάχιστο Β2 πρόσφατο) ή βαθμός άνω του 8 στα Αγγλικά ΙΙΙ και IV του τμήματος.

2- γνώση της θεωρίας του μαθήματος που καλύπτεται τις πρώτες 3 εβδομάδες, είτε με παρακολούθηση, ή με συμπλήρωση του κουίζ θεωρίας ερευνητικής διαδικασίας στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://forms.gle/iRoFpjKQFgG3CwXQ7 

Coursebook:

Research reading and writing skills-2nd edition revised (2024) by  Papadopoulou Iris,  University of Macedonia Press  [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 133029732]

Continuous assessment as of 2025-2026 (next year) and onwards:

3 assignments on 3 units of the book. Each assignment will contain 3 parts:

a) a screenshot of a keyword search on Google Scholar on the topic.

b) selection and summary (about 300 words) of one of the research papers found on the topc

c) reflection on the content/ ideas expressed in the research paper and comparison with those in the chapter of the coursebook.

unit 16. When tech disrupts democracy 157
unit 17. The end of power 167
unit 18. Online social networks 179
unit 19. Identity, community and the internet 187
unit 20. Culture and the Self 197
unit 21. Confirmation bias in the internet era 207
unit 22. Developing prosocial behavior 217
unit 23. Impact of AI on education 227
unit 24. Impact of COVID-19 on adolescents 235
unit 25. Women’s career opportunities in the academia 247
unit 26. The Art of life 259
unit 28. Value co-creation in digital content ecosystems 283
unit 29. The impact of media representations on identity 291

Academic year 2025-2026

Lectures/tutorials:

Thurs. 8:30-10 (room 5), Fri. 8:30-10 (room 5)

In case we have to go online, the lesson will be held on Google Meet: https://meet.google.com/gzq-smuz-kop 

Consultation:

Mon 10-12, Wed. 8-10 am. Online, on Google Meet: https://meet.google.com/gzq-smuz-kop 

 

Evaluation

The course is assessed by continuous assessment, with 3 assignments.

Assignmnent 1- Demonstrating research awareness: Selection + Justification of topic in 150 words.

For a hypothetical research paper, compose 2 paragraphs specifying

(a) how you get from a research area to a topic and

(b) justify your choice of topic.

(c) Insert a screenshot of a keyword search you conducted and comment on one of the results: Is it relevant/ suitable to your topic?

Oct 24.

Assignment 2- CONDENSING ARGUMENT & REFLECTING on a SOURCE -

Choose one of the textbook's topics listed below, find a related journal article (a 10-page academic paper or chapter in a book) and

a) mention the keyword search you followed and why you chose the particular text

b) present its main argumentation in 350 words.

c) discuss how it connects to the text of the unit (in about 150 words). Compare opinion expressed, research paradigm.

FORMAT: .doc  (or Google Doc link) submitted on eclass Nov 28.

Assignment 3-

CONDENSING ARGUMENT & REFLECTING on a SOURCE -

Choose one of the textbook's topics listed below, find a related journal article (a 10-page academic paper or chapter in a book) and

a) mention the keyword search you followed and why you chose the particular text

b) present its main argumentation in 350 words.

c) discuss how it connects to the text of the unit (in about 150 words). Compare opinion expressed, research paradigm.

FORMAT: .doc  (or Google Doc link) submitted on eclass Dec 19.

unit 16. When tech disrupts democracy 157
unit 17. The end of power 167
unit 18. Online social networks 179
unit 19. Identity, community and the internet 187
unit 20. Culture and the Self 197
unit 21. Confirmation bias in the internet era 207
unit 22. Developing prosocial behavior 217
unit 23. Impact of AI on education 227
unit 24. Impact of COVID-19 on adolescents 235
unit 25. Women’s career opportunities in the academia 247
unit 26. The Art of life 259
unit 28. Value co-creation in digital content ecosystems 283
unit 29. The impact of media representations on identity 291

For Greek students:

Αξιολόγηση:

Το μάθημα αξιολογείται με διαδικασία προόδων. Η βαθμολογία της 3ης προόδου είναι πιο επιεικής από την βαθμολογία της 4ης που θα είναι πιο αντικειμενική, καθώς μετά την 3η πρόοδο ακολουθούν 2 συναντήσεις ατομικές στις οποίες επισημαίνονται οι αποκλίσεις από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. 

Τα κριτήρια:

summary

Inclusion of important information

2

 

in-text citations

2

 

cohesion

2

 

academic language

2

evaluation

evaluation of reliability

1

 

methodology + originality + suggested topic

1

 

ΠΑΛΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Για όσους/ όσες χρωστούν το μάθημα από παλαιότερα έτη, η δομή του διαγωνίσματος είναι ως εξής (βαθμοί 20):

- When doing research, what types of sources are considered appropriate (name them)? Τι είδη πηγών θεωρούνται ακαδημαϊκές;

- identify the APA citation from a set of 3. Από επιλογή 3 παραπομπών διαλέξτε τη μορφή APA.

- Google Scholar question. Ερώτηση σχετική με τις πληροφορίες που αντλούμε από τον Google Scholar.

- Evaluate an abstract for relevance to a specific topic. Αξιολογήστε ένα abstract ως προς το αν είναι σχετικό με το θέμα που σας δίνεται.

- rephrase a short paragraph. Επαναδιατυπώστε το κείμενο.

- Recognise the research paradigm (100-150 words). Με βάση πίνακα όπου αντιπαρατίθενται επιστημονικές αντιλήψεις/ σχολές, αναγνωρίστε την τοποθέτηση του κειμένου.

- A question on one of the book units 16, 17, 21, 25.

Ύλη: τα θεωρητικά κεφάλαια 1-5 του βιβλίου Research reading and writing skills-2nd edition revised και τα:

When tech disrupts democracy (unit 16), The end of power (unit 17), Confirmation bias in the internet era (unit 21), Developing prosocial behaviour (unit 22), Impact of AI on education (unit 23),  Impact of covid 19 on adolescents (unit 24), Women's career opportunities in the academia (unit 25).

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020