Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

(PRE112) -  ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΡΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές/τριες τη σημασία και τη σχέση της Ρητορικής με την Επικοινωνία, με αποτέλεσμα στελέχη Οργανισμών και Επιχειρήσεων να αναπτύξουν και να βελτιώσουν την επικοινωνία στο εργασιακό χώρο, να αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες, ώστε να αντιμετωπίζουν τυχόν επικοινωνιακά προβλήματα στον εργασιακό χώρο, να χαράσσουν επικοινωνιακούς σκοπούς και στρατηγικές, που θα τους καθιστούν αποτελεσματικότερους στην εργασία και στην εργασιακή τους απόδοση. Προς την κατεύθυνση αυτή εξετάζεται το ιστορικό-φιλοσοφικό υπόβαθρο της επικοινωνίας με βασικές αναφορές στη ρητορική του Γοργία, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Επίσης, αναδεικνύεται η ηθική και κοινωνική αξία της επικοινωνίας, οι μορφές της, δηλαδή η λεκτική και μη λεκτική ή όπως αλλιώς ονομάζεται γλώσσα του σώματος, η σχέση της Οπτικής ρητορικής με τη Σημειωτική και την Επικοινωνία. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν βασικούς άξονες του γνωστικού αντικειμένου που σχετίζονται με τους κώδικές επικοινωνίας, καθώς και το βασικό επικοινωνιακό εργαλείο, την πειθώ. Το μάθημα διαρθρώνεται σε δεκατρείς ενότητες, στις οποίες κύριος στόχος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές/τριες το θεωρητικό και πρακτικό υπόστρωμα της επικοινωνίας και κυρίως στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον και να εμβαθύνουν στα μοντέλα επικοινωνίας μέσα από μελέτες περίπτωσης, ώστε να κατανοήσουν τις βασικές επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητες στον εργασιακό χώρο, με ιδιαίτερη έμφαση στη συναισθηματική νοημοσύνη και στη διαπραγματευτική ικανότητα, αποφεύγοντας συγκρούσεις και επιλύοντας διαφορές. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να κατανοήσουν τη σημασία και το περιεχόμενο της οργανωσιακής και επιχειρησιακής επικοινωνίας, προσεγγίζοντας τις βασικές αρετές και στάσεις για τη συμμετοχή σ’ ένα ηθικό διάλογο με εμπιστοσύνη και ενσυναίσθηση. Ακολούθως, επιχειρείται η σημασία και η ανάπτυξη του επικοινωνιακού επιχειρείν στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και στο Μάρκετινγκ, καθώς και η συμβολή της ηθικής και κοινωνικής φιλοσοφίας του Αριστοτέλη στην επιχειρησιακή επικοινωνία.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025