Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΑΣΚΗΣΗ ΑΚΟΗΣ – ΣΟΛΦΕΖ – ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΙ

(ΜΣ0208-2) -  ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΙΚΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Άσκηση Ακοής – Σολφέζ – Ρυθμική Αγωγή ΙI
Το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη και καλλιέργεια της ακουστικής αντίληψης και της εσωτερικής ακοής μέσα από την αναγνώριση, το τραγούδι, και την καταγραφή των μουσικών στοιχείων, σε συνδυασμό με την Μουσική Θεωρία και την Θεωρία της Αρμονίας.

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Διαστήματα: Μελωδικά και αρμονικά με έμφαση στη γρήγορη αναγνώρισή τους

    Κλίμακες: Μείζονες, ελάσσονες, πεντατονικές, τρόποι, και χρωματική κλίμακα. 

    Συγχορδίες: τρίφωνες και τετράφωνες συγχορδίες του τονικού συστήματος

    Μελωδία: Μονόφωνες και δίφωνες μελωδίες 

    Αρμονία: Αρμονικές διαδοχές διατονικών και αλλοιωμένων συγχορδιών στο πλαίσιο μιας τονικότητας

    Ρυθμός

    Βιβλιογραφία

    Γανωσέλλης, Κ. (2017). Ακουστικές Ασκήσεις Dictée. Αθήνα: Φίλιππος Νάκας.

    Μηνακάκης, Δ. (2014). Εγχειρίδιο ακουστικών δεξιοτήτων. Αθήνα: Παπαγρηγορίου-Νάκας

    Green, L. (2014). Άκουσε και παίξε. Αθήνα: Fagotto

    Επιπλέον (ενδεικτική) βιβλιογραφία:

    Berkowitz, S., Fontrier, G., & Kraft, L. (1997). A New Approach to Sight Singing. New York, London: W.W. Norton & Company.

    Cleland, K.D., & Dobrea-Grindahl, M. (2010). Developing Musicianship through Aural Skills. New York: Routledge.

    Edlund, L. (1963). Modus Novus. Stockholm: Edition Wilhelm Hansen.

    Jersild, J. (1997). Ear Training: Basic instruction in melody and rhythm reading. London: Chester Music.

    Kraft, L. (1999). A New Approach to Ear Training. New York: W.W. Norton & Company.

    Ottman, R. (2004). Music for Sight Singing. New Jersey: Pearson Prentice Hall.

    Phillips, J., Clendinning, J. P., & Marvin, E. W. (2005). The Musician's Guide to Aural Skills (Teacher's 32ed. Vol. 1&2). New York, London: W.W. Norton & Company.

    Pratt, G. (1998). Aural Awareness. Oxford: OUP.

    Prosser, S. (2000). Essential Ear Training for Today’s Musician. Boston: Berklee Press.

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η αξιολόγηση γίνεται συνδυαστικά μέσα από:

    (α) γραπτές ασκήσεις στην πορεία των μαθημάτων,

    (β) γραπτή εξέταση προόδου κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, και

    (γ) την τελική εξέταση στην εξεταστική περίοδο. Η τελική εξέταση περιλαμβάνει γραπτή και προφορική δοκιμασία πάνω σε συγκεκριμένα ζητήματα της διδαχθείσας και εξεταστέας ύλης.