Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διαπολιτισμική Ειδική Αγωγή

() -  ΕΙΡΗΝΗ ΓΟΥΛΕΤΑ

Περιγραφή Μαθήματος

Multicultural Special Education -Διαπολιτισμική Ειδική Αγωγή (Επιλογής για το Μεταπτυχιακό Τμήμα/ Master's Level)

Multicultural Special Education: The course examines the educational needs of multicultural learners with or without special needs and the diversity they present with regard to culture, mother tongue, special talents or learning differences and disabilities, factors that may affect their academic performance and their successful integration to school. Students with their participation in the course sessions, practical exercises, and assignments acquire the theoretical and practical knowledge required to successfully teach diverse learners in the inclusive classroom. Emphasis is given on diversification of instruction and assessment practices and the development of appropriate lessons and curricula. The course examines education policy and methods of collaboration with multicultural families, communities, and learners so that their participation in the school takes place within a framework of social justice, full acceptance, and successful inclusion.

Το μάθημα εξετάζει τις εκπαιδευτικές ανάγκες διαπολιτισμικών μαθητών με ή χωρίς ειδικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν σχετικά με τη διαφορετικότητα της κουλτούρας, μητρικής γλώσσας, ειδικών ταλέντων ή μαθησιακών διαφορών και αναπηριών, παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν την ακαδημαϊκή τους επίδοση και την επιτυχή τους ένταξη στο σχολείο. Οι φοιτητές/τριες με τη συμμετοχή τους στις παραδόσεις του μαθήματος και στις πρακτικές ασκήσεις και εργασίες αποκτούν τις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις που απαιτούνται για να διδάξουν με επιτυχία τους μαθητές αυτούς μέσα στις τάξεις συμπερίληψης με έμφαση στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και αξιολόγησης, και την ανάπτυξη μαθημάτων και κατάλληλων αναλυτικών προγραμμάτων. Εκπαιδευτική νομοθεσία και μέθοδοι συνεργασίας με τις οικογένειες και τις κοινότητες των διαπολιτισμικών μαθητών εξετάζονται έτσι ώστε η συμμετοχή και αντιμετώπιση τους στο σχολείο να γίνεται με πνεύμα κοινωνικής δικαιοσύνης, πλήρους αποδοχής και επιτυχούς συμπερίληψης.

Πρόγραμμα μαθημάτων

Το περιεχόμενο του μαθήματος διαρθρώνεται στις ακόλουθες ενότητες:

1η ενότητα: Παρουσίαση της προβληματικής και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων – προσδοκίες φοιτητών από το μάθημα

2η ενότητα:  Διγλωσσία, πολυγλωσσία, διαπολιτισμική εκπαίδευση (1ο μέρος)

3η ενότητα:   Διγλωσσία, πολυγλωσσία, διαπολιτισμική εκπαίδευση (2ο μέρος)

4η ενότητα:   Διγλωσσία, πολυγλωσσία, διαπολιτισμική εκπαίδευση (3ο μέρος)

5η και 6η ενότητα:  Ειδική αγωγή (1ο μέρος)

7η ενότητα:   Ειδική αγωγή (2ο μέρος)

8η και 9η ενότητα:  Το μεταίχμιο της διαπολιτισμικής/δίγλωσσης εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής. Πού συναντιόνται και πως διαχωρίζονται.

10η ενότητα:  Οι μειονότητες και οι διαπολιτισμικοί μαθητές στην Ελλάδα

11η ενότητα:  Η διαπολιτισμική ειδική αγωγή, η εκπαιδευτική πολιτική και πρακτική στην Ελλάδα.   

12η ενότητα:  Καλές πρακτικές διαπολιτισμικής ειδικής αγωγής στον κόσμο

13η ενότητα: Επισκόπηση μαθήματος -Ερωτήσεις και αναστοχασμοί.

Προτεινόμενα Συγγράμματα:

1) Baker, Colin (2001). Εισαγωγή στη διγλωσσία και τη δίγλωσση εκπαίδευση. Gutenberg, ISBN: 960010889

2) Cummins, J. (2003). Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση: Εκπαίδευση με σκοπό την ενδυνάμωση σε μια κοινωνία της ετερότητας. (Εισαγωγή-Επιμέλεια: Σκούρτου, Ε.) Gutenberg

3) Baca, L. M. & Cervantes, H. T. (2003). The Bilingual Special Education Interface (4th ed.). Pearson

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 28 Ιουλίου 2020