Παρουσίαση/Προβολή

Διοικητικό Μάρκετινγκ
(ΔΕΟ103) - ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΧΑΤΖΗΘΩΜΑΣ - ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΙΔΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Αντικείμενο μελέτης - Περιεχόμενο
Στο μάθημα παρουσιάζονται οι αρχές, μεθοδολογίες και διαδικασίες του Διοικητικού Μάρκετινγκ στα πλαίσια του σύγχρονου ανταγωνιστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Στις επιμέρους θεματικές ενότητες αναλύονται οι βασικές αρχές μάρκετινγκ, ο προσανατολισμός στην αγορά και το μάρκετινγκ, οι πόροι μάρκετινγκ, η διαδικασία λήψης αποφάσεων μάρκετινγκ, η διοίκηση μάρκετινγκ, η κατάρτιση προγράμματος μάρκετινγκ και το μίγμα μάρκετινγκ.
Το γενικό πλαίσιο της διαδικασίας του διοικητικού μάρκετινγκ περιλαμβάνει: 1) έρευνα και ανάλυση αγοράς, 2) εκτίμηση περιβάλλοντος, 3) μελέτη συμπεριφοράς καταναλωτών, προσοχή στους υπάρχοντες πελάτες, ποιότητα εξυπηρέτησης πελάτη, 4) καθορισμό στόχων και αγοράς στόχου, διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, τμηματοποίηση και positioning 5) σχεδιασμό μίγματος μάρκετινγκ (πολιτική προϊόντος, στρατηγική μάρκας, τιμολογιακή πολιτική, πολιτική προβολής και πολιτική διανομής), 6) εφαρμογή και υλοποίηση του προγράμματος, 7) έλεγχο αποτελεσματικότητας και 8) συλλογή και ανάλυση πληροφοριών των νέων διαμορφούμενων καταστάσεων στην αγορά, την επιχείρηση, και το περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τη θεωρητική παρουσίαση των παραπάνω ενοτήτων θα ακολουθεί η ανάπτυξη και ανάλυση επιλεγμένων μελετών περίπτωσης.
Σκοπός
Το μάθημα στοχεύει σε μια πλήρη θεώρηση του μάρκετινγκ μέσα από ένα καινοτόμο πλαίσιο παρουσίασης του ως τέχνη και επιστήμη της δημιουργίας αξίας για τους πελάτες με αντάλλαγμα τη δέσμευση αξίας από αυτούς. Η προσέγγιση του μάρκετινγκ γίνεται μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ανάπτυξης πελατειακής αξίας και πελατειακών σχέσεων με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, των σύγχρονων συστημάτων της Πληροφορικής και των εφαρμογών του Διαδικτύου, του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και της Κοινωνικής Δικτύωσης. Παράλληλα με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και του Διαδικτύου στη στρατηγική ανάπτυξη και λειτουργία του μάρκετινγκ, ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε θέματα ηθικής και κοινωνικής υπευθυνότητας των επιχειρήσεων απέναντι στους πελάτες και συνεργάτες τους, καθώς και στο δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας για τη διανομή των προϊόντων.
Στα πλαίσια του μαθήματος παρουσιάζονται οι σύγχρονες τάσεις και οι προκλήσεις που αναδύονται στο περιβάλλον του μάρκετινγκ και ενσωματώνονται στις κλασσικές αρχές, διευρύνοντας τη μεθοδολογία, τις τεχνικές και τη φιλοσοφία έρευνας και διοίκησης μάρκετινγκ. Ο πελάτης αποτελεί πλέον το βασικό «κεφάλαιο – πόρο» της επιχειρηματικής δράσης και η σύγχρονη προσέγγιση για το σχεδιασμό του μίγματος μάρκετινγκ είναι πελατο-κεντρική. Ακόμη, ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στη συνεργασία για τη στρατηγική επιχειρησιακή ανάπτυξη, με έμφαση σε θέματα διοίκησης εφοδιαστικής αλυσίδας και δημιουργία σχέσεων με τους συνεργάτες. Η αμφίδρομη επικοινωνία επιχείρησης/οργανισμού με τον πελάτη και το ψηφιακό περιβάλλον και η χρήση των κοινωνικών μέσων μεταβάλλουν τους τρόπους και τις δυνατότητες στόχευσης, τοποθέτησης, ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών. Νέες και συνεχείς προκλήσεις παρουσιάζονται για θέματα διοίκησης ισχυρών μαρκών, δημιουργίας αξίας μάρκας, ανάπτυξης προϊόντων σε συνεργασία με πελάτες και τρίτους, προσαρμοσμένης και εξατομικευμένης τιμολόγησης, επιλογής και συντονισμού καναλιών διανομής και επικοινωνίας, καθώς και μέτρησης της απόδοσης των εκάστοτε ενεργειών μάρκετινγκ.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα