Παρουσίαση/Προβολή

Ηγεσία,Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις
(MBA101) - ΡΟΔΟΥΛΑ ΤΣΙΟΤΣΟΥ - RODOULA TSIOTSOU και ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΚΟΤΖΑΙΒΑΖΟΓΛΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αναφέρεται σε τρεις τομείς του σύγχρονου μάνατζμεντ, κρίσιμους για την αποτελεσματική λειτουργία μιας
επιχείρησης ή ενός οργανισμού: την επικοινωνία, τις δημόσιες σχέσεις και την ηγεσία.
Η Επικοινωνία εμφανίζεται με διάφορες μορφές και κατευθύνσεις στο πλαίσιο λειτουργίας μιας επιχειρήσεις και ενός οργανισμού, και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της μελέτης και των τριών επιπέδων της/του:
1. Σε ατομικό επίπεδο
2. Σε επίπεδο ομάδων
3. Σε οργανωσιακό επίπεδο.
Στο συγκεκριμένο μάθημα η επικοινωνία εξετάζεται κυρίως σε οργανωσιακό επίπεδο.
Οι Δημόσιες Σχέσεις (public relations) αφορούν στη διαμόρφωση θετικής εικόνας και δημιουργία σχέσεων αμοιβαίας κατανόησης και εμπιστοσύνης ανάμεσα σε μια επιχείρηση, οργανισμό και τις ομάδες κοινού (publics) ή εμπλεκόμενους (stakeholders) που την ενδιαφέρουν.
Οι διαλέξεις του μαθήματος επικεντρώνονται στη δημιουργία προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές ομάδες κοινού στις οποίες απευθύνεται με τη χρήση παραδοσιακών αλλά και σύγχρονων τεχνολογιών.
Η Ηγεσία (leadership) αναφέρεται στη διοίκηση και την ηγεσία ανθρώπων στο χώρο εργασίας. Σχετίζεται με τους λεγόμενους «μαλακούς» παράγοντες (‘soft’ factors) της διοίκησης ανθρώπινων πόρων, δηλαδή με τη διαδικασία και τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε μια ομάδα ατόμων, που αποτελείται από τον ηγέτη και τους ακόλουθους (followers).
Οι διαλέξεις του μαθήματος εστιάζουν στα βασικά πεδία μελέτης της ηγεσίας: τα χαρακτηριστικά του ηγέτη, οι διαδικασίες της ηγεσίας, τα αποτελέσματα και οι τοποθετήσεις.
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κοτζαϊβάζογλου, Ι. και Πασχαλούδης Δ. (2002). Οργανωσιακή επικοινωνία. Αθήνα: Πατάκης.
Κεφάλαια 1, 2, 3, 4, 5, 6.1, 8.1 και Σημειώσεις για ηγεσία, διαδίκτυο και social media
Μαντώ Ι. Ξύγγη (2012). Δημόσιες Σχέσεις, Εκδόσεις Προπομπός, Αθήνα.
Κεφάλαια 1, 2, 5, 6, 8, 9, 12, 17, 18, 21 και Διαφάνειες Μαθήματος
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 29 Μαΐου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
ΗΓΕΣΙΑ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (μάθημα επιλογής)
Διδάσκοντες:
Δρ. ΤΣΙΟΤΣΟΥ, ΡΟΔΟΥΛΑ, Καθηγήτρια
Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Τηλ. 2310-891576 Email: rtsiotsou@uom.edu.gr
Τρίτη και Πέμπτη 17:30-18:15στο σύνδεσμο Join Zoom Meetinghttps://zoom.us/j/95035245697
ΟΙ ΩΡΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΡΓΙΩΝ, ΕΟΡΤΩΝ, ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΩΝ
Δρ. ΚΟΤΖΑΪΒΑΖΟΓΛΟΥ, ΙΟΡΔΑΝΗΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής
Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.
Τηλ. 6932-720915 23210-49314 Email: ikotzai@gmail.com
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα αναφέρεται σε τρεις τομείς του σύγχρονου μάνατζμεντ, κρίσιμους για την αποτελεσματική λειτουργία μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού: στην επικοινωνία, τις δημόσιες σχέσεις και την ηγεσία.
Η Επικοινωνία εμφανίζεται με διάφορες μορφές και κατευθύνσεις στο πλαίσιο λειτουργίας μιας επιχειρήσεις και ενός οργανισμού και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της μελέτης και των τριών επιπέδων της/του:
1. Σε ατομικό επίπεδο
2. Σε επίπεδο ομάδων
3. Σε οργανωσιακό επίπεδο.
Στο συγκεκριμένο μάθημα η επικοινωνία εξετάζεται σε οργανωσιακό επίπεδο.
Οι Δημόσιες Σχέσεις (public relations) αφορούν στη διαμόρφωση θετικής εικόνας και δημιουργία σχέσεων αμοιβαίας κατανόησης και εμπιστοσύνης ανάμεσα σε μια επιχείρηση, οργανισμό και τις ομάδες κοινού (publics) ή εμπλεκόμενους(stakeholders) που την ενδιαφέρουν.
Οι διαλέξεις του μαθήματος επικεντρώνονται στη δημιουργία προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές ομάδες κοινού στις οποίες απευθύνεται με τη χρήση παραδοσιακών αλλά και σύγχρονων τεχνολογιών.
Η Ηγεσία (leadership) αναφέρεται στη διοίκηση και την ηγεσία ανθρώπων στο χώρο εργασίας Σχετίζεται με τους λεγόμενους «μαλακούς» παράγοντες (‘soft’ factors) της διοίκησης ανθρώπινων πόρων, δηλαδή με τη διαδικασία και τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε μια ομάδα ατόμων, που αποτελείται από τον ηγέτη και τους ακόλουθους (followers).
Οι διαλέξεις του μαθήματος εστιάζουν στα βασικά πεδία μελέτης της ηγεσίας, στα χαρακτηριστικά του ηγέτη, τις διαδικασίες της ηγεσίας, τα αποτελέσματα και τις επιδόσεις.
ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες να γνωρίσουν και να αντιληφθούν τη σημασία, τη χρησιμότητα και την εφαρμογή και των τριών αυτών διαστάσεων του μάνατζμεντ τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Αναλυτικότερα, οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες:
1. Να κατανοήσουν και να αξιολογήσουν κριτικά μέσα από τις διαλέξεις τις ασκήσεις και συζήτηση στην τάξη τις έννοιες της επικοινωνίας των δημοσίων σχέσεων και της ηγεσίας σε θεωρία και πρακτική εφαρμογή
2. Να αντιληφθούν τη σχέση και τη συμβολή τους στην επίτευξη των στόχων μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού
3. Να συσχετίσουν τις έννοιες του μαθήματος με αυτές του μάρκετινγκ και της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων διαμορφώνοντας μια πιο ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική γνώση για το μάνατζμεντ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ–ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στην διάρκεια του μαθήματος θα αναλυθούν μελέτες περιπτώσεων και θα χρησιμοποιηθεί υποστηρικτικό υλικό (Video, φωτογραφίες και άλλο οπτικοακουστικό υλικό) με σκοπό την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
Ο βαθμός των φοιτητών/τριών στο μάθημα προέρχεται αποκλειστικά από τις τελικές εξετάσεις του εξαμήνου.
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κοτζαϊβάζογλου, Ι. και Πασχαλούδης Δ. (2002). Οργανωσιακή επικοινωνία. Αθήνα: Πατάκης.
Κεφάλαια 1, 2, 3, 4, 5, 6.1, 8.1 και Σημειώσεις για ηγεσία, διαδίκτυο και social media
Μαντώ Ι. Ξύγγη (2012). Δημόσιες Σχέσεις, Εκδόσεις Προπομπός, Αθήνα.
Κεφάλαια 1, 2, 5, 6, 8, 9, 12, 17, 18, 21 και Διαφάνειες Μαθήματος
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΔΙΕΘΝΗΣ
- Argenti, P.A. (2006). Corporate Communication, 3rd edition. Boston, Massachussets: McGrawHill.
- Avolio, B.J., Walumbwa, F.O and Weber, T.J. (2009). Leadership: Current Theories, Research and Future Directions. Annual Review of Psychology. 60(1): 421-449.
- Bettinghaus, E.P. and Copy, M.J. (1994). Persuasive Communication, 5th Edition. International Edition: Wadsworth, Thomson Learning.
- Hargie, O. Dickson, D and Tourish, D. (1998). Communication skills for effective Management. New York: Palgrave Macmillan.
- Harrison, S. (2000). Public Relations: An Introduction, 2nd Edition. London: Thomson.
- Hoyle, L. H. (2002). Event Marketing: How to successfully promote events, festivals, conventions, and expositions. John Wiley & Sons, Inc.
- Kopec, J.A. (1982). ‘Tips & Techniques: The Communications Audit’. Public Relations Journal. 39 (1): 24-27.
- Massie, L. and Anderson, C. L. (2003) “Integrating communications: is the ideal achievable?” Corporate Communications: An International Journal, Volume (8) 4.
- McQuail D. (2005). McQuail’s Mass Communication Theory, 5th Edition. International Edition: Sage Publications.
- Northouse P.G. (2003). Leadership. Theory and Practice, 3rd edition. London: Sage Publications.
- Smith, R.D. (2009). Strategic Planning for Public Relations, 3rd Edition. London: Routledge.
- Yukl, G.A. (2006). Leadership in Organizations, 7th Edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
- Μαγκλιβέρας, Δ. (1997). Δημόσιες Σχέσεις. Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
- Μαυρογένης, Γ. (2008). Πολιτική Επικοινωνία και ΜΜΕ. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
- Παπατριανταφύλλου, Γ. (2008). Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων: Στρατηγική και Εκτέλεση. Εκδόσεις: Σταμούλη, Αθήνα.
- Παπαλεξανδρή, Ν. (2001). Δημόσιες Σχέσεις: Η λειτουργία της επικοινωνίας στη σύγχρονη επιχείρηση. Εκδόσεις Μπένου, Αθήνα.
- Σταμάτης, Γ. (2007). Ολοκληρωμένη Στρατηγική Επικοινωνία. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα