Παρουσίαση/Προβολή

ΜΒΑ - Συμπεριφορά Καταναλωτή (ΔΜΠΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων)
(INTER1108) - ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ & ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΧΑΤΖΗΘΩΜΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα μελετά και αναλύει τον καταναλωτή ως ‘αποφασίζοντα’. Έμφαση δίδεται στις στρατηγικές επιπτώσεις των ψυχολογικών και κοινωνικών επιδράσεων που δέχεται ο καταναλωτής στη διάρκεια της διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Η κατανόηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή χρησιμοποιείται από τα σύγχρονα στελέχη του μάρκετινγκ στο σχεδιασμό στρατηγικών προγραμμάτων μάρκετινγκ καθώς και στον επιτυχημένο σχεδιασμό και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι ενότητες που εξετάζονται στο μάθημα περιλαμβάνουν: την διαδικασία λήψης αποφάσεων, την επεξεργασία πληροφοριών, την αντίληψη, την προσήλωση στην μάρκα, την ανάμιξη με το προϊόν, την μέτρηση και αλλαγή στάσεων, τις διαπροσωπικές επιδράσεις στην συμπεριφορά του καταναλωτή, την αγοραστική συμπεριφορά και επιλογή καταστήματος, και τέλος τις εφαρμογές τμηματοποίησης της αγοράς, την τοποθέτηση και προβολή προϊόντων.
Σκοπός του μαθήματος
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο με στόχο: α) να χτίσει ένα θεωρητικό περίγραμμα της συμπεριφοράς του καταναλωτή και β) να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του καταναλωτή και των εφαρμογών του γνωστικού αντικειμένου της συμπεριφοράς καταναλωτή στη στρατηγική διοίκηση μάρκετινγκ.
Η διαδικασία
Θα ακολουθηθούν οι μέθοδοι των παραδόσεων των θεωρητικών εννοιών με την χρήση παραδειγμάτων καθώς και η μελέτη περιπτώσεων (case studies) προς ανάλυση συγκεκριμένων θεμάτων. Η συμμετοχή και η ανταλλαγή απόψεων θεωρούνται αναγκαίες για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην προετοιμασία και παρουσίαση εργασιών, γιατί η αποτελεσματικότητα της μάθησης με αυτενέργεια του φοιτητή θεωρείται αναμφισβήτητη.
Αξιολόγηση σπουδαστών
- Παρουσίαση της δομής της εργασίας (10%)
- Συγγραφή και παρουσίαση ομαδικής εργασίας (40%)
- Τελικές εξετάσεις (50%)
Διοικητικές Λεπτομέρειες
α) Κατά τη διάρκεια του μαθήματος προβλέπεται και ενθαρρύνεται η πρακτική προσέγγιση διαφόρων ενοτήτων και θεμάτων από στελέχη επιχειρήσεων που σχετίζονται άμεσα με το αντικείμενο της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή και της Στρατηγικής Μάρκετινγκ λόγω της θέσης που κατέχουν στον επαγγελματικό τους χώρο. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στην ανάπτυξη και ανάλυση Μελετών Περιπτώσεων - Διερεύνησης Προβλημάτων (Case Studies). Κάθε συνάντηση θα περιλαμβάνει Ανάλυση Περίπτωσης, συζήτηση, ερωτήσεις καθώς και άλλα άμεσα θέματα που ενδιαφέρουν την τάξη.
Οι φοιτητές καλούνται να είναι προετοιμασμένοι σε κάθε συνάντηση για να συζητήσουν την Ανάλυση Περίπτωσης (case study) της εβδομάδος. Η ανάθεση της Ανάλυσης Περίπτωσης (case study) προς συζήτηση θα γίνεται τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν την ορισθείσα προς συζήτηση ημερομηνία.
β) Η συστηματική και ενεργή παρακολούθηση και η συμμετοχή στις συζητήσεις του μαθήματος είναι απαραίτητη. Ποιοτικά σχόλια βελτιώνουν και προωθούν την κατανόηση εννοιών και δεδομένων καταστάσεων. γ) Η τελική γραπτή εξέταση θα καλύπτει όλη την ύλη του μαθήματος (εκτός αν ανακοινωθεί διαφορετικά) και θα περιλαμβάνει τα εξής: Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, Σύντομες ή/και εκτενέστερες εκθέσεις (essays), μία ή και περισσότερες Αναλύσεις Περιπτώσεων (case studies).
δ) Η κάθε ανάλυση-παρουσίαση της δομής εργασίας πρέπει να είναι σε μορφή αρχείου ppt. Οι παρουσιάσεις έχουν προγραμματισθεί για τις εβδομάδες 8, 9, 10.
ε) Η ομαδική εργασία στην τελική της μορφή πρέπει να είναι δακτυλογραφημένη (σελίδες κειμένου, 1 1⁄2 διάστιχο, Times New Roman 12, 3000-5000 λέξεις) με όσες επιπλέον σελίδες με πίνακες, σχεδιαγράμματα κρίνεται απαραίτητο από την ομάδα. Η παράδοσή της είναι προγραμματισμένη για την εβδομάδα 12.
στ) Πρόσθετες πληροφορίες για την εκπόνηση των εργασιών στα αρχεία «οδηγίες συγγραφής Ομαδικής Εργασίας» και «Οδηγίες παρουσίασης Δομής Ομαδικής Εργασίας» που θα τα βρείτε στη θέση Έγγραφα / help-ergasies / OMADIKH_ergasia
ζ) Η εγγραφή των φοιτητών στην ιστοσελίδα του μαθήματος είναι απαραίτητη openeclass.uom.gr . Εκεί θα βρείτε διάφορα πακέτα άρθρων, τις διαλέξεις σε μορφή pdf, καθώς και υλικό και οδηγίες για την εκπόνηση των εργασιών.
Ενδεικτική Βιβλιογραφία
-
Γιώργος Σιώμκος (2018). Συμπεριφορά Καταναλωτή, 5η έκδοση, Broken Hill, Κύπρος. ISBN-13: 9789925563654
Solomon Michael R.|Hogg Margaret, | Askegaard Soren|Bamossy Gary J.| (2019). Consumer Behaviour-A European Perspective,7th Edition, Pearson, UK. ISBN-13: 9781292245423
Solomon Michael R.|Bamossy Gary J.|Askegaard Soren|Hogg Margaret, (2013). Consumer Behaviour, Pearson, UK. ISBN-9780273772729
Σιώμκος Γ. (2016), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη ΑΒΕ, Αθήνα.. - Σιώμκος Γ. (2011), Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Α. Σταμούλης (3η έκδοση).
- Μπάλτας, Γ. & Παπασταθοπούλου Πολίνα (2011) Συμπεριφορά Καταναλωτή: Αρχές – Σταρτηγικές – Εφαρμογές, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα
- Churchill, G.A. (1995) Marketing Research: Methodological Foundation, Dryden Press, USA (6th ).
- Hawkins, D.I., R.J. Best & K.A. Coneyth(2004) Consumer Behavior Building Marketing Strategy, McGraw-Hill/Irwin (9 ed.), ISBN: 0072865490
- Peter J.P. & J.C. Olson (2004), Consumer Behaviour & Marketing Strategy, International edition (7th ), NY, USA: McGraw-Hill/Irwin (7th ed.).
- Peter P.J., Olson J.., Grunert G.K., 1999, Consumer Behavior and Marketing Strategy, European Edition, McGraw Hill
- Schiffman L., Bednall D., Cowley E., O’Cass A., Watson J., Kanuk L., 2001, Consumer Behavior, 2nd Edition, Prentice Hall.
- Solomon M., Bamossy G., Askegaard S., 2002, Consumer Behavior: A European Perspective, 2nd Edition, Financial Times, Prentice Hall.
- Solomon M.R. 2002, Consumer Behavior, International Edition, Prentice Hall
- Solomon, M. R. (1996) Consumer Behavior, Prentice Hall, International Editions Εκδοση, Εκδόσεις Σταμούλη ΑΕ, Αθήνα.
(3rd ed.), USA. • Αυλωνίτης, Γ. (2001) Στρατηγικό Βιομηχανικό Μάρκετινγκ, Τόμος Α, Β ́
Ενδεικτικά περιεχόμενα μαθήματος και διαλέξεις
Πρόγραμμα και Περιεχόμενα μαθήματος
|
||
Εισήγηση/ Εβδομάδα/ Εισηγητής (*) |
Θέμα εισήγησης |
Παραδοτέα /οδηγίες, υπενθυμίσεις
|
1: 24/2/2024 (Χατζηθωμάς) |
Εισαγωγή και Διοικητικές λεπτομέρειες του μαθήματος. Εισαγωγή στη Συμπεριφορά Καταναλωτή |
Διάβασε τα σχετικά αρχεία του μαθήματος στη θέση syllabus στο openeclass.uom.gr |
2: 2/3/2024 (Βασιλειάδης) |
Μεθοδολογία έρευνας Επεξεργασία πληροφοριών |
|
3: 9/3/2024 (Βασιλειάδης) |
Ανάμιξη καταναλωτή με το προϊόν - Μάθηση Καταναλωτή |
Υποβολή πρότασης για την ομαδική εργασία |
4: 16/3/2024 (Βασιλειάδης) |
Έρευνα Συμπεριφοράς I: Ανάλυση case study, SERVQUAL, ΚANO model |
|
5: 23/3/2024 (Βασιλειάδης) |
Έρευνα Συμπεριφοράς II: ΚANO model |
|
6. 30/3/2024 (Βασιλειάδης)
|
Έρευνα Συμπεριφοράς III: Ποιοτική και Ποσοτική μεθοδολογία-Ερωτηματολόγιο και Μετρήσεις/ Repertory Grid (Βασιλειάδης) Means-End- Analysis |
|
7. 6/4/2024 (Βασιλειάδης) |
Αντίληψη καταναλωτή και στρατηγική ΜΚΤ Σχηματισμός, μέτρηση και αλλαγή στάσεων |
|
8. 13/4/2024 (Ανδρονικίδης) |
Τμηματοποίηση αγοράς και τοποθέτηση προϊόντος |
Παρουσίαση: ανάλυση δομής εργασίας: Ομάδες 1 & 2 |
9. 20/4/2024 (Ανδρονικίδης) |
Digital Disruption και Καταναλωτική Συμπεριφορά |
Παρουσίαση: ανάλυση δομής εργασίας: Ομάδα 3 & 4 |
10. 27/4/2024 (Χατζηθωμάς) |
Ο ρόλος του Εαυτού και της Ταυτότητας στη Συμπεριφορά Καταναλωτή |
|
11. 18/5/2024 (Χατζηθωμάς) |
Γνωστικές Προκαταλήψεις και Συμπεριφορά Καταναλωτή |
|
12. 25/5/2024 (Χατζηθωμάς) |
Παρουσίαση ειδικού θέματος (Μελέτη Περίπτωσης) /παρουσιάσεις Ομαδικών Εργασιών |
Παρουσιάσεις/ Παραδοτέο: ομαδική εργασία |
13. 22/6/2024 (Βασιλειάδης & Χατζηθωμάς) |
Τελική Εξέταση
|
Πιθανών να αλλάξει
|
Ώρες Γραφείου:
- Διδάσκων: Λεωνίδας Χατζηθωμάς κάθε Παρασκευή 11:00-14:00 (εκτός αργιών και εξεταστικής περιόδου). Γραφείο 301, Κτίριο Θ', ΠαΜακ
- Διαδάσκων:Χρήστος Βασιλειάδης:Κάθε Τετάρτη 17.00-19.00, 21.00-22.15 (εκτός αργιών και εξεταστικής περιόδου). Γραφείο 412, Κτίριο Θ', ΠαΜακ [*]
[*] Για έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις μπορείτε να επικοινωνείτε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και στη διεύθυνση τηλεδιάσκεψης Skype. E-mail: chris@uom.edu.gr Skype: chris.vassiliadis Ιστοσελίδες, (Web-site): http://chrisuomgr1.wix.com/chrisvass https://www.uom.gr/chris Ασύγχρονη ενημέρωση σχετικά με το σχέδιο μαθήματος, υλικό παραδόσεων, ανακοινώσεις μαθημάτων , ύλη και άλλα: https://openeclass.uom.gr/ Τηλέφωνο: 2310891581
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα