Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

(ΛΧ0523) -  ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΛΙΟΥΣΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  

Το μάθημα αυτό εξετάζει το πλαίσιο λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το Διαδίκτυο και τον Ιστό (Web). Αφού γίνει μία εισαγωγή στον Ιστό και τις τεχνολογίες του, αναπτύσσονται τα είδη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η στρατηγική και οι σημαντικότερες προκλήσεις για ένα ηγετικό στέλεχος και τα διαθέσιμα εργαλεία πληροφορικής στα σημερινά δικτυακά περιβάλλοντα. Περιγράφονται στη συνέχεια τα επιχειρησιακά μοντέλα και η μεθοδολογία σχεδίασης επιχειρησιακών πλάνων ψηφιακών επιχειρήσεων. Γίνεται αναφορά στην ασφάλεια και το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του, καθώς και σε ευρύτερα κοινωνικά και ειδικά θέματα όπως είναι η πνευματική ιδιοκτησία.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ο στόχος του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να κατανοούν τα ζητήματα και τις προκλήσεις από τη μετάβαση των οργανισμών στη ψηφιακή οικονομία, να κατανοούν τη δομή και τις δυνατότητες των σύγχρονων Ιστοτόπων, καθώς και τις μεθόδους και διαδικασίες διαχείρισης και υποστήριξης και αξιοποίησής τους. Να κατανοούν τα επιχειρηματικά μοντέλα των ψηφιακών επιχειρήσεων και την χρήση των Ιστοτόπων ως εργαλείο για την αποδοτικότερη λειτουργία διαφόρων τμημάτων ενός οργανισμού. Να μπορούν να συμμετέχουν στην καταγραφή των απαιτήσεων και τη σχεδίαση ενός Ιστοτόπου, ο οποίος θα παρέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον οργανισμό. Ο φοιτητής θα μάθει να χρησιμοποιεί on-line εργαλεία για να σχεδιάσει και να οργανώσει ηλεκτρονικά καταστήματα στα πλαίσια της σχεδίασης και υλοποίησης ενός επιχειρηματικού πλάνου.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος αναπτύσσονται οι έννοιες και οι όροι των τεχνολογιών ηλεκτρονικού εμπορίου και μελετώνται τα θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη επιχειρηματικών πλάνων ψηφιακών εταιριών. Αναπτύσσονται οι μεθοδολογίες και οι τεχνικές υλοποίησης επιχειρηματικών πλάνων και όλων των αναγκαίων εργαλείων πληροφορικής για την εκτέλεσή τους όπως είναι οι Ιστότοποι και τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Υλοποιούνται πλάνα υποθετικών εταιριών και παρουσιάζονται οι τεχνικές και τα εργαλεία για την ανάπτυξη Ιστοτόπων και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Στο πρακτικό μέρος παρουσιάζονται on-line και off-line εργαλεία λογισμικού που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση και υλοποίηση ενός Ιστοτόπου και αναπτύσσονται παραδείγματα Ιστοτόπων και ηλεκτρονικών καταστημάτων υποθετικών οργανισμών.

Για την κάλυψη των εκπαιδευτικών του αναγκών, χρησιμοποιούνται οι αίθουσες, τα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια του Τμήματος που διαθέτουν τον εξοπλισμό και την υλικοτεχνική υποδομή για την διεξαγωγή των μαθημάτων. Χρησιμοποιούνται επίσης και όλα τα υποστηρικτικά εργαλεία και οι υποδομές του πανεπιστημίου όπως το σύστημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, COMPUS, η δικτυακή υποδομή και τα μέσα διδασκαλίας Η/Υ, video projectors, κλπ.

 Αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών στο μάθημα 

Τρόποι Αξιολόγησης

Ποσοστό

Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου

60%

Εργασία

30%

Συμμετοχή στο μάθημα:

10%

Σύνολο

100%

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΉ ΥΛΗ

 Α. Απαιτούμενα Βιβλία 

  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο - εργαλείο διοίκησης και αξιοποίησης κοινωνικών δικτυών, Turban Efraim, Outland Jon, King David, Broken Hill Publishers Ltd

Β. Πρόσθετη Βιβλιογραφία

  • Οικονομία Εμπόριο Μάρκετινγκ Διακυβέρνηση, Γεωργιάδου Γ. κλπ, εκδόσεις Τζιόλα
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Αρχές – Εξελίξεις – Στρατηγική, Efraim Turban et.al. Μ Γκιούρδας
  • Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Στρατηγική και υλοποίηση), Dave Chaffey, Κλειδάριθμος
  • E-commerce Fundamentals and Applications, Henry Chan et.al., Wiley

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  

  1. ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΗΕ
    • Κατηγορίες, περιεχόμενο και πλαίσιο του ΗΕ,
    • κύριοι τύποι συναλλαγών, η ψηφιακή επανάσταση, επιχειρηματικό περιβάλλον, επιχειρηματικά μοντέλα ΗΕ, πλεονεκτήματα σε οργανισμούς, πελάτες και την κοινωνία,
    • περιορισμοί, online κοινωνικά και επιχειρηματικά δίκτυα.
  2. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΆ ΜΟΝΤΈΛΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
    • Στοιχεία κλειδιά ενός επιχειρηματικού μοντέλου, κύριοι τύποι και χαρακτηριστικά τους,
    • Επιχειρηματικά μοντέλα, Επιχειρηματικό πλάνο, Επιχειρηματικά μοντέλα ψηφιακών επιχειρήσεων,
    • Πρόταση αξίας, Μοντέλο εσόδων, Ευκαιρία σε αγορά/κλάδο,
    • Ανταγωνιστικό περιβάλλον, Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, Στρατηγική μάρκετινγκ, Οργανωτική ανάπτυξη, Ομάδα διοίκησης
  3. ΥΠΟΔΟΜΗ ΗΕ, ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ
    • Το Διαδίκτυο: Τεχνολογικό Υπόβαθρο, Η εξέλιξη του Διαδικτύου, Βασικές Έννοιες κ’ Τεχνολογία, Μεταγωγή πακέτων,
    • TCP/IP, Internet Protocol (IP), Η Αρχιτεκτονική TCP / IP και η σουίτα πρωτοκόλλων, IPv4, IPv6,
    • Ονόματα Πεδίου, DNS, και URLs,
    • Υπολογιστική Πελάτη /Διακομιστή, Υπολογιστική Νέφους, Πρωτόκολλα Διαδικτύου,
    • Το Διαδίκτυο σήμερα, Αρχιτεκτονική Διαδικτύου, Τύποι υπηρεσιών, Ενδοδίκτυα (Intranets),
    • Ποιος κυβερνά το Διαδίκτυο
  4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
    • Ο Ιστότοπος Ηλ. Εμπορίου σας, Ποια είναι η ιδέα, Όραμα, Δήλωση αποστολής, Κοινό που στοχεύουμε, Προβλεπόμενος χώρος αγοράς,
    • Στρατηγική ανάλυση, Πίνακας Διαδικτυακού μάρκετινγκ, Χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης, προσχέδιο προϋπολογισμού,
    • Σχεδιασμός Συστημάτων: πλατφόρμες υλικού και λογισμικού, Λογική Σχεδίαση για ένα απλό Ιστότοπο,
    • Κατασκευή / φιλοξενία εσωτερικά ή με εξωπορισμό, Επιλογές στην κατασκευή και Φιλοξενία, Παράγοντες στη βελτιστοποίηση Ιστότοπων,
    • Απλή έναντι πολυεπίπεδης Αρχιτεκτονικής Ιστότοπων, Αρχιτεκτονική δύο επιπέδων, Πολυεπίπεδη αρχιτεκτονική,
    • Λογισμικό διακομιστή Ιστού
  5. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ασφάλεια στις επικοινωνίες ηλεκτρονικών υπολογιστών, Ιστορική αναδρομή στις τεχνολογίες ασφάλειας, απαιτήσεις ασφαλείας,
    • αυθεντικότητα, εξουσιοδότηση, εμπιστευτικότητα, ακεραιότητα, μη αποποίηση της ευθύνης,
    • ασφάλεια των συναλλαγών, αρχές πιστοποίησης και ψηφιακά πιστοποιητικά,
    • διαχείριση κλειδιών, πρότυπα ασφαλείας και εφαρμογές τους,
    • SSL, S-HTTP, S/MIME, SET, Firewalls
  6. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    • Τι είναι Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση (E-government),
    • Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και τεχνολογίες, Διαλειτουργικότητα και ασφάλεια,
    • Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στην Ελλάδα, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση,
    • Ελλάδα και Ευρώπη
  7. ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
    • On-line Εργαλεία για ηλεκτρονικά. καταστήματα
      • Weebly, Webnode και Wix
    • Off-line Εργαλεία για ηλεκτρονικά καταστήματα
      • Woocommerce (επέκταση στο wordpress), Virtuemart (επέκταση στο Joomla), Magento
    • Ανάπτυξη On-line ηλεκτρονικού καταστήματος

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020