Παρουσίαση/Προβολή

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
(ΛΧ0802-1) - Μαυραγάνη Ελένη
Περιγραφή Μαθήματος
Συνοπτική περιγραφή μαθήματος
Γιατί ορισμένες επιχειρήσεις είναι επιτυχημένες, ενώ πολλές από τις ανταγωνιζόμενες με αυτές αποτυγχάνουν; Θα σκεφτόταν κανείς ότι ορισμένες επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι τυχερές. "Ίσως διαθέτουν το κατάλληλο μίγμα προϊόντων ή υπηρεσιών στον κατάλληλο χρόνο. Αλλά συχνά αυτό δεν είναι αρκετό. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις γνωρίζουν αλλά και είναι ικανές να ικανοποιούν ένα διαφορετικό μίγμα ανθρώπων ή ομάδων που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την πορεία της επιχείρησης. Αυτοί ονομάζονται φορείς διακύβευσης συμφερόντων (stakeholders). Οι stakeholders είναι άτομα ή ομάδες κου σημαντικά μπορούν να επηρεάσουν ή να επηρεασθούν από τις ενέργειες μιας επιχείρησης. Επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν άριστες σχέσεις με αρκετούς από τους πλέον σημαντικούς stakeholders, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων, των πελατών, των μετόχων και των κοινωνικών ομάδων από τις οποίες οι περισσότεροι stakeholders προέρχονται. Η ικανοποίηση των stakeholders μπορεί να επιτευχθεί μέσω μιας επιτυχημένης εφαρμογής της διαδικασίας του στρατηγικού μάνατζμεντ.
Στρατηγικό μάνατζμεντ είναι η διαδικασία μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις αναλύουν και μαθαίνουν από το εξωτερικό και το εσωτερικό τους περιβάλλον, θέτουν μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους, διαμορφώνουν στρατηγικές ώστε να επιτευχθούν οι τιθέμενοι στόχοι, και υλοποιούν αυτές τις στρατηγικές, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν τους βασικούς stakeholders. Η διαδικασία του στρατηγικού μάνατζμεντ βοηθά τις επιχειρήσεις να ανα-γνωρίσουν τι επιθυμούν να επιτύχουν καθώς και πως θα πραγματοποιήσουν αποτελέσματα που έχουν αξία. Η σπουδαιότητα αυτής της πρόκλησης είναι μεγαλύτερη σήμερα παρά ποτέ. Η παγκοσμιοποιημένη οικονομία, μια οικονομία στην οποία τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες ρέουν ελεύθερα μεταξύ εθνών, συνεχώς πιέζει τις επιχειρήσεις να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές. Όμως, επιχειρήσεις με αυξημένη ανταγωνιστικότητα προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες που έχουν μεγαλύτερη αξία στους πελάτες με αποτέλεσμα να κερδίζουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τα οποία αντικατοπτρίζονται σε κέρδη πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου.
Το μάθημα αναλύει μια πληθώρα θεωριών και προσεγγίσεων στη στρατηγική διοίκηση επιχειρήσεων και εισάγει τους φοιτητές στα κύρια εργαλεία στρατηγικής αξιολόγησης, ανάλυσης και λήψης αποφάσεων. Σε γενικές γραμμές, εξετάζεται πώς ένας οργανισμός μπορεί να αναπτύξει τους κατάλληλους στρατηγικούς πόρους για να τοποθετηθεί καλύτερα στο εξωτερικό περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται ή πρόκειται να δραστηριοποιηθεί, αποκτώντας διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 9 Μαΐου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα