Παρουσίαση/Προβολή

Συγκεντρωτικό Έργο Αξιοποίησης Επιχειρησιακών Συστημάτων Λογισμικού
(ESD108) - ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΝΤΑΣ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΙΚΒΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Η δομή οργάνωσης του μαθήματος περιλαμβάνει μια εισαγωγική ενότητα σε θέματα διαχείρισης έργων και στη συνέχεια την ομαδική συνεργασία και επίλυση στα πλαίσια ενός υποθετικού προβλήματος/έργου.
Η πρώτη ενότητα καλύπτει θέματα όπως: αρχές και τεχνικές διαχείρισης έργων πληροφορικής κατά την έναρξη του έργου (π.χ. για project scoping, project charter), την οργάνωση του έργου (π.χ. ομάδα έργου, διαχειριστής έργου, συμβόλαιο συνεργασίας) και τον σχεδιασμό του έργου (π.χ. Δομή Ανάλυσης Εργασιών, εκτίμηση χρόνου, ανάθεση αρμοδιοτήτων, Gantt chart, διαχείριση αλλαγών και κινδύνων).
Στη συνέχεια, οι φοιτητές χωρίζονται και εργάζονται σε ομάδες (π.χ. 5-6 ατόμων) με την καθοδήγηση ενός συμβούλου που τους ανατίθεται για την αξιοποίηση Επιχειρησιακών Συστημάτων Λογισμικού ώστε να επιτευχθεί ένας επιχειρηματικός στόχος. Η καθοδήγηση γίνεται μέσα από ωριαίες εβδομαδιαίες συναντήσεις κάθε ομάδας με τον σύμβουλο-καθηγητή της. Ο ρόλος του συμβούλου (tutor) είναι να καθοδηγεί και να διευκολύνει την ομάδα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που σχετίζονται αρχικά με τη λειτουργία της ομάδας και στη συνέχεια με την επίτευξη των στόχων του έργου. Συγκεκριμένα, οι ομάδες εργάζονται ανεξάρτητα στα παρακάτω:
- Διαχείριση έργου και λειτουργία ομάδας
- Ανάλυση απαιτήσεων έργου που θα αναλάβουν
- Σχεδίαση εναλλακτικών λύσεων για το έργο και επιλογή
- Υλοποίηση μιας λύσης για το έργο
- Παρουσίαση της λύσης της ομάδας
- Αυτο-αξιολόγηση
Κάθε εβδομάδα, η ομάδα παρουσιάζει την πρόοδο της στον σύμβουλο-καθηγητή και λαμβάνει ανατροφοδότηση και καθοδήγηση ώστε να παραμείνει εντός των στόχων και του εύρους του έργου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025
-
Μαθησιακοί στόχοι
ΑποτελέσματαΜε την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Διαχειρίζονται έργα αξιοποίησης ΕΣΛ
- Κατανοούν και καταγράφουν απαιτήσεις ΕΣΛ
- Εργάζονται αποτελεσματικά και αποδοτικά σε ομάδες ΕΣΛ
- Αναλύουν, σχεδιάζουν, υλοποιούν και αυτο-αξιολογούν ΕΣΛ
ΙκανότητεςΤο εν λόγω μάθημα αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη των ακόλουθων γενικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων:
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των
απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες τεχνολογικές καταστάσεις και περιβάλλοντα
- Διαχείριση και χρήση πληροφοριακών συστημάτων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Μέθοδοι αξιολόγησης
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ομαδική Εργασία – 100%Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Θα αξιολογηθεί η οργάνωση και λειτουργία της ομάδας, οι ενδιάμεσες παρουσιάσεις, και η ποιότητα του τελικού παραδοτέου.
Βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Ελληνόγλωσση Βιβλιογραφία
- Scwalbe, K. (Επιμέλεια: Μ. Μαντάς, Λ. Τσιρώνης), Εισαγωγή στη Διοίκηση Έργων, 1η Έκδοση, Broken Hill Publishers, 2024.
- Kerzner, H. (Επιμέλεια: Στ. Κατσαβούνης), Διοίκηση Έργων, 11η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2016.
- Larson, E.W. and C.F. Gray (Επιμέλεια: Κ. Κηρυττόπουλος), Διοίκηση Έργων: Η Διαδικασία Διοίκησης, 7η Αμερικανική Έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2018.
- Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία
- Kerzner, H.R., Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, 13th Edition, Wiley, 2022.
- Schwalbe, Κ., An Introduction to Project Management: Predictive, Agile, and Hybrid Approaches, 7th Edition, Schwalbe Publishing, 2021.
- Project Management Institute (PMI), A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide), 7th Edition, 2021.
- Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά
- Project Management Journal
- International Journal of Project Management
- International Journal of Information Technology Project Management
- International Journal of Information Systems and Project Management
- Journal of Problem-based Learning, https://www.ejpbl.org/