Παρουσίαση/Προβολή

Δια βίου μάθηση και διαχείριση δεξιοτήτων 2025-2026
(ESP248) - ΜΑΡΙΑ ΣΥΤΖΙΟΥΚΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αναπτύσσει τις κύριες και θεμελιώδεις γνώσεις για τις δεξιότητες και τις προσεγγίσεις για την επάρκεια (competence) ως εργαλεία για την ανάπτυξη ανθρωπίνου δυναμικού και για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών οργανισμών στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται θεωρίες για τη διοίκηση δεξιοτήτων του ανθρωπίνου δυναμικού, αλλά και θεωρίες δια βίου μάθησης στους οργανισμούς αρχικής και συνεχιζόμενης κατάρτισης. Το μάθημα αναλύει διεθνείς ερευνητικές και συστημικές προσεγγίσεις (ESCO, O*net) για τις ταξινομήσεις των δεξιοτήτων στα επαγγέλματα και την αγορά εργασίας, καθώς και τα μοντέλα πρόβλεψης αναγκών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Διεθνείς έρευνες για τις δεξιότητες παρουσιάζονται, ώστε οι φοιτητές/-τριες να εξοικειωθούν, τόσο με τις προσεγγίσεις εντοπισμού και διάγνωσης δεξιοτήτων, όσο και με τη λήψη αποφάσεων σε θέματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Το μάθημα υλοποιείται και με εργαστήρια με αντικείμενο τον σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης με τη μορφή δεξιοτήτων, το σχεδιασμό δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων (επικοινωνιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ηγεσίας) καθώς και το σχεδιασμό μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022
-
Μαθησιακοί στόχοι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/-τριες θα είναι σε θέση να:
-
- Να κατανοούν σε βάθος και να διαφοροποιούν έννοιες συγγενείς στην έννοια των δεξιοτήτων, όπως ικανότητα, επάρκεια, απόδοση, ταλέντο, δεξιότητα και να αξιολογούν την υλοποίησή τους.
- Να υιοθετήσουν στάση αποδοχής και εξοικείωσης με τη χρήση δεξιοτήτων ώστε να υλοποιούν πρακτικές ανάπτυξης ανθρωπίνου δυναμικού και στρατηγικές δια βίου μάθησης σε διάφορες οργανώσεις.
- Να γνωρίζουν τις σύγχρονες πρακτικές ανάπτυξης δεξιοτήτων στην αρχική και συνεχιζόμενη κατάρτιση στην Ελλάδα.
- Να αξιολογούν διαφορετικές διεθνείς προσεγγίσεις και ταξινομίες για τις δεξιότητες με πεδία αναφοράς την εκπαίδευση και την απασχόληση-επαγγέλματα.
- Να εφαρμόζουν βασικές ερευνητικές προσεγγίσεις για την διερεύνηση των δεξιοτήτων.
- Να σχεδιάζουν κύριες λειτουργίες της δια βίου μάθησης όπως ο σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάριτσης με βάση τις προσεγγίσεις των δεξιοτήτων, την αξιολόγηση δεξιοτήτων ανθρωπίνου δυναμικού κατά τις διαδικασίες πρόσληψης και ανάπτυξης.
Προτεινόμενα συγγράμματα
Ανδρεαδάκης Ν.,Καρανικόλα Ζ., Κόνσολας Μ., Παναγιωτόπουλος Γ. (2019). Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού. Αθήνα, Γρηγόρης
-