Παρουσίαση/Προβολή
.jpg)
(ΕΑ0716-2) - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΡΣΑΜΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Σας καλωσορίζω στο παρόν μάθημα του ΣΤ' Εξαμήνου. Το μάθημα είναι υποχρεωτικό (Υ) και αποδίδει πέντε διδακτικές μονάδες (5 ECTS). Πρόκειται για ένα μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου, M4.017). Ο κύριος χαρακτήρας του μαθήματος είναι θεωρητικός. Ωστόσο, γίνονται πολλές παρουσιάσεις πρακτικής υφής και πολλές εφαρμογές μέσα στην αίθουσα. Συνολικά, η επιλογή των περιεχομένων του μαθήματος ανταποκρίνεται πλήρως στην πρακτική φύση της διδασκαλίας σε άτομα με σωματικές αναπηρίες. Οι βασικοί τρόποι για να πιστώσετε το μάθημα είναι δύο και περιγράφονται αναλυτικά στις πληροφορίες του μαθήματος. Είναι πολύ σημαντικό να πλοηγηθείτε στο παρακάτω τμήμα του μαθήματος που φέρει το όνομα «Πληροφορίες» για να πληροφορηθείτε τον τρόπο λειτουργίας του μαθήματος.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Τα πλέον σύγχρονα συστήματα ταξινόμησης και αξιολόγησης προτάσσουν έναν συνολικό, ενοποιημένο και δυναμικό τρόπο προσέγγισης, ο οποίος προάγει την βαθύτερη κατανόηση των σωματικών βλαβών, των κινητικών προβλημάτων και των χρόνιων παθήσεων. Συνεπεία της διευρυμένης θεώρησης, υπεισέρχονται στον ορισμό της υγείας/αναπηρίας συνεχώς νέοι δείκτες, όπως είναι ο αυτοπροσδιορισμός, η ευεξία, η κοινωνική συμμετοχή και η ποιότητα ζωής. Ασφαλώς, κάθε μοντέρνα ταξινόμηση επεκτείνεται και στο περιβάλλον των μαθητών με σωματικές αναπηρίες, όπως είναι για παράδειγμα η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, έχουν αναπτυχθεί συστήματα ταξινόμησης των εκπαιδευτικών και των άλλων συναφών παρεμβάσεων που απευθύνονται σε άτομα και μαθητές με σωματικές αναπηρίες. Όλα αυτά τα πρόσφατα μοντέλα επηρέασαν τη σκέψη μας για την ανάπτυξη των μαθητών και για την υποστήριξη στον χώρο της σχολικής κοινότητας. Συνεπώς, η αξιολόγηση των μαθητών και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με σκοπό τη δόμηση κατάλληλων παρεμβάσεων είναι μια σημαντική δεξιότητα των εκπαιδευτικών που θα έρθουν σε επαφή με μαθητές που παρουσιάζουν κάποια σωματική αναπηρία.
Μαθησιακοί στόχοι
Σε συνάφεια με τον σκοπό και τους στόχους του μαθήματος, τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα επικεντρώνονται στα παρακάτω σημεία, τα οποία υποδηλώνουν το τι αναμένεται από τους φοιτητές μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος:
- Βασικές θεωρίες αναπηρίας/υγείας, σύγχρονα μοντέλα ταξινόμησης/αξιολόγησης στην εκπαίδευση
- Βασικές γνώσεις για τα σύγχρονα συστήματα ταξινόμησης σωματικών αναπηριών και περιβάλλοντος
- Δειγματική αναφορά σε αναμενόμενα προφίλ εκπαιδευτικής αξιολόγησης ανά σωματική αναπηρία
- Κατανόηση του μακροαναλυτικού και μικροαναλυτικού επιπέδου της ταξινόμησης/αξιολόγησης
- Ταξινόμηση και αξιολόγηση του σχολικού, υλικοτεχνικού και του εκπαιδευτικού έργου
- Εξάσκηση σε παραδείγματα σχεδιασμού παρεμβάσεων (ταξινόμηση παρεμβάσεων)
- Απόκτηση δεξιοτήτων συλλογισμού, λήψης αποφάσεων και ανταπόκρισης σε σενάρια
Φιλοσοφία μαθήματος
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του μαθήματος είναι καλό να μαθαίνει κανείς κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και να συγκεντρώνει σταδιακά τις αντίστοιχες μονάδες για τον βαθμό του. Συνεπώς, σας συνιστώ να συμμετέχετε στο μάθημα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, τόσο σύγχρονα (την ώρα του μαθήματος), όσο και ασύγχρονα (μέσω της πλατφόρμας eClass). Ειδικότερα, όσοι εργάζονται και δεν μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στα σύγχρονα μαθήματα, μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες συμμετοχής και έκφρασης που προσφέρει το eClass.
Στο παρόν μάθημα δίνονται, λοιπόν, πολλές επιλογές για μάθηση και για συγκέντρωση υψηλής βαθμολογίας. Η συμμετοχή στις εξετάσεις και η εκπόνηση εργασιών είναι οι βασικές επιλογές για την πίστωση του μαθήματος. Πολλές φορές η επίτευξη ενός άριστου βαθμού είναι δύσκολη. Για αυτόν τον λόγο, παρέχονται περαιτέρω προαιρετικοί τρόποι ενίσχυσης του βαθμού. Η τελική μορφή και το είδος των παραπάνω δυνατοτήτων συμφωνούνται με τους συμμετέχοντες στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου και στη συνέχεια αναρτώνται με μορφή επίκαιρης ανακοίνωσης.
Επικοινωνία
Όταν χρειαστεί να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος [στο Email: varsamis@uom.edu.gr], σας παρακαλώ να δημιουργήσετε ένα νέο μήνυμα και να γράψετε στο θέμα, το ζήτημα που σας απασχολεί. Στο σώμα κειμένου, αναφέρετε οπωσδήποτε τον τίτλο του παρόντος μαθήματος. Στη συνέχεια, θα συνομιλούμε για το συγκεκριμένο θέμα, μόνο στο ίδιο νήμα μηνυμάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίζω τι έχει ήδη ειπωθεί, τι έχουμε συμφωνήσει, τι υλικά σας έχω στείλει κλπ., χωρίς να χρειάζεται να ψάχνω σε όλα τα προηγούμενα μηνύματα. Όταν πρόκειται για απορίες γύρω από τη λειτουργία του μαθήματος, σας παρακαλώ να επισημαίνετε το ποιες πληροφορίες λείπουν από όσα ήδη αναφέρθηκαν και είναι ήδη γνωστά.
Απορίες/Ερωτήσεις
Ο φυσικός χώρος διατύπωσης και επίλυσης αποριών είναι το δια ζώσης, είτε το σύγχρονο εξ αποστάσεως μάθημα. Ασφαλώς, μπορείτε να διατυπώνετε απορίες μέσω αποστολής μηνύματος προς όλους τους συμμετέχοντες μέσω του εργαλείου «Συζητήσεις». Σας παροτρύνω να συμμετέχετε στο μάθημα, ακόμα και αν δεν μπορείτε να παρευρίσκεστε δια ζώσης. Στην πλατφόρμα eClass υπάρχουν πολλοί τρόποι για ασύγχρονη συμμετοχή. Σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητο να έχετε διαβάσει όλες τις πληροφορίες του μαθήματος αιτιολογώντας το πώς αυτές δεν καλύπτουν το ερώτημα που έχετε. Σε αυτό το θέμα, το πιο σημαντικό όλων είναι να παρακολουθείτε προσεκτικά τις ανακοινώσεις του μαθήματος. Το εργαλείο «Ανακοινώσεις» είναι το πλέον νευραλγικό σημείο που δείχνει την εξέλιξη όλου του μαθήματος.
Πίστωση μαθήματος
Οι τρόποι πίστωσης του μαθήματος αναφέρονται σε ανακοίνωση που γίνεται στην αρχή του εξαμήνου ύστερα από συζήτηση με τους συμμετέχοντες που γίνεται στο πρώτο μάθημα. Αναζητήστε την σχετική ανακοίνωση στο εργαλείο «Ανακοινώσεις».
Μαθήματα/Διαφάνειες
Μπορείτε να βρίσκετε τις διαφάνειες του μαθήματος από τον παρακάτω σύνδεσμο, αφού έχετε πριν συνδεθεί στον περιηγητή σας με τον πανεπιστημιακό σας λογαριασμό ή με το πανεπιστημιακό σας Email (χρειάζεται να έχετε κάνει πριν έξοδο από άλλους προσωπικούς σας λογαριασμούς). Προτιμήστε να ανοίξετε τον παρακάτω σύνδεσμο σε νέα καρτέλα. Αν ο σύνδεσμος δεν λειτουργήσει απευθείας, τότε επιλέξτε, αντιγράψτε και επικολλήστε τον στον περιηγητή σας. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης ή με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται.
Είναι σημαντικό να ξέρετε ότι μερικές φορές προσθέτω νέες πληροφορίες στις διαφάνειες, ενώ η προετοιμασία μερικών αρχείων (π.χ. του επόμενου μαθήματος) ολοκληρώνεται τις τελευταίες ώρες πριν από κάθε μάθημα. Καλό είναι να κατεβάσετε τις διαφάνειες και όλα τα κοινοποιημένα υλικά μετά το τέλος του εξαμήνου. Όταν ανοίγετε ένα αρχείο παρουσιάσεων, σας προτείνω να κάνετε διπλό κλικ ώστε να ανοίξει σε νέα καρτέλα (μη πατάτε Προεπισκόπηση, ούτε Προβολή). Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να βλέπετε όλες τις διαφάνειες (ακόμα και όσες έχω αποκρύψει) καθώς και τα σχόλια που εισάγω στο δεξί περιθώριο. Όλες οι διαφάνειες του τρέχοντος εξαμήνου είναι σημαντικές, ακόμα και αν έχουν αποκρυφτεί από την παρουσίαση.
https://drive.google.com/drive/folders/181D7Dyv19C8U3WB0lD6xB9-hH_aJ1LA2
Ύλη/Μελέτη
Στο παρόν μάθημα δεν δίνεται ύλη με την μορφή συγκεκριμένων σελίδων. Την ύλη αποτελούν οι ερωτήσεις που υπάρχουν για κάθε μάθημα και θα προστεθούν κατά την πορεία του μαθήματος.
Βιβλιογραφία
Βασικές πηγές και υποστηρικτικά υλικά μπορείτε να βρείτε στον φάκελο Υλικά, αφού πριν έχετε συνδεθεί σωστά στον φυλλομετρητή σας (βλ. παράγραφο: Μαθήματα/Διαφάνειες). Περαιτέρω υλικά θα λαμβάνετε μέσα από τις ανακοινώσεις και τις παρουσιάσεις του μαθήματος.
Σύγγραμμα
Σας ενημερώνω ότι το παρόν μάθημα δεν διαθέτει προτεινόμενο σύγγραμμα/βιβλίο, το οποίο να ανήκει στην ύλη. Η μελέτη βασίζεται στις ερωτήσεις. Μπορείτε, λοιπόν, να επιλέξετε οποιοδήποτε βιβλίο επιθυμείτε από αυτά που έχω δηλώσει στον Εύδοξο.
Περισσότερα
Οτιδήποτε δεν αναφέρεται εδώ, πρόκειται να καλυφθεί μέσω επίκαιρων ανακοινώσεων.