Παρουσίαση/Προβολή

(ΕΑ0716-1) - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΡΣΑΜΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Σας καλωσορίζω στο παρόν μάθημα του Δ' Εξαμήνου. Το μάθημα είναι υποχρεωτικό (Υ) και αποδίδει πέντε διδακτικές μονάδες (5 ECTS). Πρόκειται για ένα μάθημα Επιστημονικής Περιοχής (Ειδικού Υποβάθρου, M4.017). Ο κύριος χαρακτήρας του είναι μεν θεωρητικός, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει και πολλές πρακτικές εφαρμογές κατά τις συναντήσεις μας στα μαθήματα. Συνεπώς, κυριαρχούν οι παρουσιάσεις, οι συζητήσεις, οι περιπτώσεις μελέτης και άλλες σχετικές εφαρμογές μέσα στην αίθουσα. Οι βασικοί τρόποι για να πιστώσετε το μάθημα είναι δύο και περιγράφονται αναλυτικά στις πληροφορίες του μαθήματος. Είναι πολύ σημαντικό να πλοηγηθείτε στο παρακάτω τμήμα του μαθήματος που φέρει το όνομα «Πληροφορίες» για να πληροφορηθείτε τον τρόπο λειτουργίας του μαθήματος.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Ο κύριος σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιαστούν οι συχνότερες σωματικές αναπηρίες (σωματικές βλάβες, κινητικά προβλήματα και χρόνιες παθήσεις) που παρατηρούνται στην παιδική και στην εφηβική ηλικία. Με το ισχύον βιοψυχοκοινωνικό μοντέλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO, 2007) εξασφαλίζεται η θεμελιώδης κατανόηση της μεγάλης ετερογένειας των περιπτώσεων και των παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξη. Συνεπώς, μελετώνται διεξοδικά οι παράγοντες που διαμορφώνουν σημαντικά την αντιληπτική, κινητική, γνωστική, μαθησιακή και ψυχοκοινωνική εξέλιξη των ατόμων με σωματικές αναπηρίες. Ασφαλώς, ένας από τους κύριους στόχους του μαθήματος είναι ο προσδιορισμός των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με σωματικές αναπηρίες τόσο στο επίπεδο της σχολικής μάθησης όσο και σε εκείνο της συνολικότερης σχολικής λειτουργικότητας. Επιπλέον, παρέχονται βασικές κατευθύνσεις για την αξιολόγηση των συχνότερων δυσκολιών που εμφανίζονται κατά τη δραστηριότητα και τη συμμετοχή των μαθητών με σωματικές αναπηρίες στη σχολική κοινότητα. Τέλος, παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών προσαρμογής, τροποποίησης και εξατομίκευσης των μαθησιακών περιεχομένων στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.
Μαθησιακοί στόχοι
Σε συνάφεια με τον σκοπό και τους στόχους του μαθήματος, τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα επικεντρώνονται στα παρακάτω σημεία, τα οποία υποδηλώνουν το τι αναμένεται από τους φοιτητές μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος:
- Εκμάθηση και βαθειά κατανόηση των σύγχρονων μοντέλων θεώρησης των σωματικών αναπηριών
- Αναγνώριση, ταξινόμηση και βασική αξιολόγηση των συχνότερων τύπων σωματικών αναπηριών
- Αποτίμηση των μεθόδων αντιμετώπισης και εκπαιδευτικής υποστήριξης στις σωματικές αναπηρίες
- Κατανόηση της λειτουργίας του υποβοηθητικού εξοπλισμού και των εργονομικών διευθετήσεων
- Ανάλυση μελετών περίπτωσης και σεναρίων εκπαίδευσης ατόμων με σωματικές αναπηρίες
- Απόκτηση δεξιοτήτων συλλογισμού, λήψης αποφάσεων και σχεδίων ανταπόκρισης σε σενάρια
- Κριτικός αναστοχασμός σε επιλεγμένα ζητήματα συμπεριφοράς των μελών της σχολικής κοινότητας
Φιλοσοφία μαθήματος
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του μαθήματος είναι καλό να μαθαίνει κανείς κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και να συγκεντρώνει σταδιακά τις αντίστοιχες μονάδες για τον βαθμό του. Συνεπώς, σας συνιστώ να συμμετέχετε στο μάθημα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, τόσο σύγχρονα (την ώρα του μαθήματος), όσο και ασύγχρονα (μέσω της πλατφόρμας eClass). Ειδικότερα, όσοι εργάζονται και δεν μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στα σύγχρονα μαθήματα, μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες συμμετοχής και έκφρασης που προσφέρει το eClass.
Στο παρόν μάθημα δίνονται, λοιπόν, πολλές επιλογές για μάθηση και για συγκέντρωση υψηλής βαθμολογίας. Η συμμετοχή στις εξετάσεις και η εκπόνηση εργασιών είναι οι βασικές επιλογές για την πίστωση του μαθήματος. Πολλές φορές η επίτευξη ενός άριστου βαθμού είναι δύσκολη. Για αυτόν τον λόγο, παρέχονται περαιτέρω προαιρετικοί τρόποι ενίσχυσης του βαθμού. Η τελική μορφή και το είδος των παραπάνω δυνατοτήτων συμφωνούνται με τους συμμετέχοντες στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου και στη συνέχεια αναρτώνται με μορφή επίκαιρης ανακοίνωσης.
Επικοινωνία
Όταν χρειαστεί να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος [στο Email: varsamis@uom.edu.gr], σας παρακαλώ να δημιουργήσετε ένα νέο μήνυμα και να γράψετε στο θέμα, το ζήτημα που σας απασχολεί. Στο σώμα κειμένου, αναφέρετε οπωσδήποτε τον τίτλο του παρόντος μαθήματος. Στη συνέχεια, θα συνομιλούμε για το συγκεκριμένο θέμα, μόνο στο ίδιο νήμα μηνυμάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίζω τι έχει ήδη λεχθεί, τι υλικά σας έχω στείλει κλπ., χωρίς να χρειάζεται να ψάχνω σε όλα τα προηγούμενα μηνύματα. Όταν πρόκειται για απορίες γύρω από τη λειτουργία του μαθήματος, σας παρακαλώ να επισημάνετε το ποιες πληροφορίες λείπουν από όσα αναφέρονται εδώ, είτε στις ανακοινώσεις.
Απορίες/Ερωτήσεις
Ο φυσικός χώρος διατύπωσης και επίλυσης αποριών είναι το δια ζώσης, είτε το σύγχρονο εξ αποστάσεως μάθημα. Ασφαλώς, μπορείτε να διατυπώνετε απορίες μέσω αποστολής μηνύματος προς όλους τους συμμετέχοντες μέσω του εργαλείου «Συζητήσεις». Σας παροτρύνω να συμμετέχετε στο μάθημα, ακόμα και αν δεν μπορείτε να παρευρίσκεστε δια ζώσης. Στην πλατφόρμα eClass υπάρχουν πολλοί τρόποι για ασύγχρονη συμμετοχή. Σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητο να έχετε διαβάσει όλες τις πληροφορίες του μαθήματος αιτιολογώντας το πώς αυτές δεν καλύπτουν το ερώτημα που έχετε. Σε αυτό το θέμα, το πιο σημαντικό όλων είναι να παρακολουθείτε προσεκτικά τις ανακοινώσεις του μαθήματος. Το εργαλείο «Ανακοινώσεις» είναι το πλέον νευραλγικό σημείο που δείχνει την εξέλιξη όλου του μαθήματος.
Πίστωση μαθήματος
Οι τρόποι πίστωσης του μαθήματος αναφέρονται σε ανακοίνωση που γίνεται στην αρχή του εξαμήνου ύστερα από συζήτηση με τους συμμετέχοντες που γίνεται στο πρώτο μάθημα. Αναζητήστε την σχετική ανακοίνωση στο εργαλείο «Ανακοινώσεις».
Μαθήματα/Διαφάνειες
Μπορείτε να βρίσκετε τις διαφάνειες του μαθήματος από τον παρακάτω σύνδεσμο, αφού έχετε πριν συνδεθεί στον περιηγητή σας με τον πανεπιστημιακό σας λογαριασμό ή με το πανεπιστημιακό σας Email (χρειάζεται να έχετε κάνει πριν έξοδο από άλλους προσωπικούς σας λογαριασμούς). Προτιμήστε να ανοίξετε τον παρακάτω σύνδεσμο σε νέα καρτέλα. Αν ο σύνδεσμος δεν λειτουργήσει απευθείας, τότε επιλέξτε, αντιγράψτε και επικολλήστε τον στον περιηγητή σας. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης ή με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται.
Είναι σημαντικό να ξέρετε ότι μερικές φορές προσθέτω νέες πληροφορίες στις διαφάνειες, ενώ η προετοιμασία μερικών αρχείων (π.χ. του επόμενου μαθήματος) ολοκληρώνεται τις τελευταίες ώρες πριν από κάθε μάθημα. Καλό είναι να κατεβάσετε τις διαφάνειες και όλα τα κοινοποιημένα υλικά μετά το τέλος του εξαμήνου. Ο αριθμός που αναφέρεται στην αρχή του κάθε αρχείου παρουσίασης παραπέμπει στο αντίστοιχο μάθημα. Όταν ανοίγετε ένα αρχείο παρουσιάσεων, σας προτείνω να κάνετε διπλό κλικ ώστε να ανοίξει σε νέα καρτέλα (μη πατάτε Προεπισκόπηση, ούτε Προβολή). Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να βλέπετε όλες τις διαφάνειες (ακόμα και όσες έχω αποκρύψει) καθώς και τα σχόλια που εισάγω στο δεξί περιθώριο. Όλες οι διαφάνειες του τρέχοντος εξαμήνου είναι σημαντικές, ακόμα και αν έχουν αποκρυφτεί από την παρουσίαση.
https://drive.google.com/drive/folders/1ItpS54aeAiI9bfdzg23WwCHK3Rohx8dw
Ύλη/Μελέτη
Στο παρόν μάθημα δεν δίνεται ύλη με την μορφή συγκεκριμένων σελίδων. Την ύλη αποτελούν οι ερωτήσεις που υπάρχουν για κάθε μάθημα και θα προστεθούν κατά την πορεία του μαθήματος.
Βιβλιογραφία
Βασικές πηγές και υποστηρικτικά υλικά μπορείτε να βρείτε στον φάκελο Υλικά, αφού πριν έχετε συνδεθεί σωστά στον φυλλομετρητή σας (βλ. παράγραφο: Μαθήματα/Διαφάνειες). Περαιτέρω υλικά θα λαμβάνετε μέσα από τις ανακοινώσεις και τις παρουσιάσεις του μαθήματος.
Σύγγραμμα
Σας ενημερώνω ότι το παρόν μάθημα δεν διαθέτει προτεινόμενο σύγγραμμα/βιβλίο, το οποίο να ανήκει στην ύλη. Η μελέτη βασίζεται στις ερωτήσεις. Μπορείτε, λοιπόν, να επιλέξετε οποιοδήποτε βιβλίο επιθυμείτε από αυτά που έχω δηλώσει στον Εύδοξο.
Περισσότερα
Οτιδήποτε δεν αναφέρεται εδώ, πρόκειται να καλυφθεί μέσω επίκαιρων ανακοινώσεων.