Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εφαρμογές δυναμικών συστημάτων σε σωματικές αναπηρίες

(ΕΑ0716-3) -  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΡΣΑΜΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Σας καλωσορίζω στο παρόν μάθημα. Σας παρακαλώ να συμβουλευτείτε τις πληροφορίες του, πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο του eClass (Περίγραμμα) που βρίσκεται κάτω από την αριστερή φωτογραφία.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2020

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Η θεωρία των δυναμικών και αναπτυξιακών συστημάτων αποτελεί μια σύγχρονη εναλλακτική προσέγγιση για την ολοκληρωμένη κατανόηση και την αποτελεσματικότερη υποστήριξη της ανάπτυξης ατόμων με κινητικές αναπηρίες. Σύμφωνα με αυτήν, η ανάπτυξη θεωρείται ως μια συνεχής, ρευστή, μη γραμμική και από πολλούς παράγοντες καθοριζόμενη διεργασία. Η παρούσα θεωρία πρεσβεύει ότι η αμφίδρομη διασύνδεση μεταξύ των υποσυστημάτων και των δεξιοτήτων του ανθρώπου είναι καίριας σημασίας για την μελέτη της ωρίμανσης. Επομένως, οι διεργασίες της μακρόχρονης κινητικής, μαθησιακής, ψυχολογικής κλπ. ανάπτυξης είναι εξαιρετικά δυναμικές. Οι διεργασίες ανάπτυξης λαμβάνουν χώρα σε καθημερινά συμβάντα καθώς οι μαθητές αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους. Έτσι, μελετώνται οι ατομικές εκφάνσεις που λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο και σε ένα πραγματικό πλαίσιο, όπως σε εκείνο μιας εκπαιδευτικής σχολικής παρέμβασης. Σε ένα τέτοιο δυναμικό περιβάλλον, είναι σημαντικό για τον εκπαιδευόμενο δάσκαλο να αναγνωρίζει την πολυπλοκότητα της ανάπτυξης και να εργάζεται με τους μαθητές προς μια ενεργητική και συντονισμένη ισορροπία μεταξύ μεταβλητότητας και σταθερότητας των δεξιοτήτων.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Σε συνάφεια με τον σκοπό και τους στόχους του μαθήματος, τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα επικεντρώνονται στα παρακάτω σημεία, τα οποία υποδηλώνουν το τι αναμένεται από τους φοιτητές μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος:

    • Εκμάθηση των βασικών αρχών των δυναμικών συστημάτων 
    • Σύντομη αντιπαράθεση των δυναμικών συστημάτων με άλλες θεωρίες
    • Κατανόηση της αναγκαιότητας της θεωρίας των δυναμικών συστημάτων
    • Αλληλεπιδράσεις μεταξύ επιλεγμένων δεξιοτήτων μαθητών με κινητικές αναπηρίες
    • Βιωματική συμμετοχή και εξάσκηση σε σχετικές εκπαιδευτικές τεχνικές/προσεγγίσεις
    • Επίδραση υποβοηθητικού εξοπλισμού, εργονομικών διευθετήσεων κ.ά. τροποποιήσεων
    • Ανάλυση μελετών περίπτωσης και σεναρίων εκπαίδευσης ατόμων με κινητικές αναπηρίες

    Φιλοσοφία μαθήματος

    Στο παρόν μάθημα δίνονται πολλές επιλογές για μάθηση και για συγκέντρωση υψηλής βαθμολογίας. Η συμμετοχή στις εξετάσεις και η εκπόνηση εργασίας είναι οι βασικές επιλογές για την πίστωση του μαθήματος. Πολλές φορές η επίτευξη ενός άριστου βαθμού είναι δύσκολη. Για αυτόν τον λόγο, παρέχονται περαιτέρω προαιρετικοί τρόποι ενίσχυσης του βαθμού. Η τελική μορφή και το είδος των παραπάνω δυνατοτήτων συμφωνούνται με τους συμμετέχοντες στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου και στη συνέχεια αναρτώνται με τη μορφή επίκαιρης ανακοίνωσης.

    Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του μαθήματος είναι καλό να μαθαίνει κανείς κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και να συγκεντρώνει σταδιακά τις αντίστοιχες μονάδες για τον βαθμό του. Συνεπώς, σας συνιστώ να συμμετέχετε στο μάθημα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, τόσο σύγχρονα (την ώρα του μαθήματος), όσο και ασύγχρονα (μέσω της πλατφόρμας eClass). Ειδικότερα, όσοι εργάζονται και δεν μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στα σύγχρονα μαθήματα, μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες συμμετοχής και έκφρασης που προσφέρει το eClass.

    Απορίες/Ερωτήσεις

    Ο φυσικός χώρος διατύπωσης και επίλυσης αποριών είναι το δια ζώσης (σύγχρονο) μάθημα. Ασφαλώς, μπορείτε να διατυπώνετε απορίες μέσω αποστολής μηνύματος προς σε μένα (εφόσον το θέμα είναι κάτι εντελώς προσωπικό), είτε προς όλους τους συμμετέχοντες μέσω του εργαλείου «Συζητήσεις» (εφόσον το θέμα αφορά στο παρόν μάθημα). Μπορείτε να στέλνετε μήνυμα σε μένα, παρακαλώ μόνο αν είναι εντελώς αναγκαίο. Σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητο να έχετε διαβάσει όλες τις πληροφορίες του μαθήματος αιτιολογώντας το πώς αυτές δεν σας καλύπτουν στο ερώτημα που έχετε. Σε αυτό το θέμα, το πιο σημαντικό όλων είναι να παρακολουθείτε προσεκτικά τις ανακοινώσεις του μαθήματος. Το εργαλείο «Ανακοινώσεις» είναι το πλέον νευραλγικό εργαλείο/πεδίο που δείχνει την εξέλιξη όλου του μαθήματος.

    Μαθήματα/Διαφάνειες

    Η φυσική παρουσία στα μαθήματα δεν είναι υποχρεωτική. Οι φυσικές παρουσίες στο μάθημα δεν αποφέρουν μονάδες για τον βαθμό. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται με σύγχρονη εκπαίδευση και δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται κάπου. Μπορείτε να βρίσκετε τις διαφάνειες του μαθήματος από τον παρακάτω σύνδεσμο, αφού πριν έχετε συνδεθεί με τον πανεπιστημιακό σας λογαριασμό στον συγκεκριμένο περιηγητή/φυλλομετρητή. Αν ο σύνδεσμος δεν λειτουργεί απευθείας, επιλέξτε, αντιγράψτε και επικολλήστε τον στον περιηγητή σας. Είναι σημαντικό να ξέρετε ότι μερικές φορές προσθέτω νέες πληροφορίες στις διαφάνειες, ενώ η προετοιμασία μερικών αρχείων (π.χ. του επόμενου μαθήματος) ολοκληρώνεται τις τελευταίες ώρες πριν από κάθε μάθημα. Για την μελέτη σας, ισχύουν πάντα όλες οι διαφάνειες, είτε τις έχω αποκρύψει, είτε όχι. Καλό είναι να κατεβάσετε τις διαφάνειες προς το τέλος του εξαμήνου, μετά τις εξετάσεις.

    Ο αριθμός που αναφέρεται στην αρχή του κάθε αρχείου παρουσίασης παραπέμπει στο αντίστοιχο μάθημα. Όταν ανοίγετε ένα αρχείο παρουσιάσεων, σας προτείνω να κάνετε διπλό κλικ ώστε να ανοίξει σε νέα καρτέλα (μην πατάτε Προεπισκόπηση, ούτε Προβολή). Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να βλέπετε όλες τις διαφάνειες (ακόμα και όσες έχω αποκρύψει) και τα σχόλια που εισάγω στο δεξί περιθώριο. Αν κάποιο από τα βίντεο που υπάρχει στις παρουσιάσεις δεν παίζει, οφείλετε να με ενημερώσετε μέσω email για να ρυθμίσω τα δικαιώματα πρόσβασης.

    https://drive.google.com/drive/folders/1y-BQlL-8IU1piDj9tS31AENRgoZvaMEW?usp=sharing

    Σύγγραμμα και Ύλη

    Σας ενημερώνω ότι για το παρόν μάθημα έχω δηλώσει δύο συγγράμματα. Επιλέγετε όποιο θέλετε εσείς. Ωστόσο, η μελέτη και η ύλη βασίζεται στις παρουσιάσεις και ειδικότερα στις ερωτήσεις που σας κοινοποιώ στο Drive. 

    Βιβλιογραφία

    Βασικές πηγές και αρχικά υποστηρικτικά υλικά μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω χώρο, αφού έχετε συνδεθεί πριν με τον πανεπιστημιακό σας λογαριασμό. Επιλέξτε, αντιγράψτε και επικολλήστε τον παρακάτω σύνδεσμο στον περιηγητή σας. Εντοπίστε τα υλικά μέσα από τον σχετικό φάκελο του Drive. Περαιτέρω υλικά θα λαμβάνετε μέσα από τις ανακοινώσεις και τις παρουσιάσεις του μαθήματος.

     

    https://drive.google.com/drive/folders/1y-BQlL-8IU1piDj9tS31AENRgoZvaMEW?usp=sharing

    Επικοινωνία

    Όταν χρειαστεί να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος [στο email: varsamis@uom.edu.gr], σας παρακαλώ να το πράξετε μόνο από το πανεπιστημιακό σας email (για λόγους καλύτερης οργάνωσης των μηνυμάτων που λαμβάνω). Στη συνέχεια, να δημιουργήσετε ένα νέο μήνυμα και να γράψετε στον τίτλο το ζήτημα ή το θέμα που σας απασχολεί. Θα συνομιλούμε για το ίδιο ζήτημα/θέμα μόνο σε αυτό το νήμα μηνυμάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίζω τι έχει ήδη λεχθεί, τι υλικά σας έχω στείλει κλπ., χωρίς να χρειάζεται να ψάχνω σε όλα τα προηγούμενα μηνύματα. Στο σώμα κειμένου, να γράφετε οπωσδήποτε σε ποιο από τα μαθήματα που διδάσκω αναφέρεστε (τον τίτλο του παρόντος μαθήματος). Όταν πρόκειται για απορίες γύρω από τη λειτουργία του μαθήματος σας παρακαλώ να χρησιμοποιείτε αποκλειστικά το εργαλείο «Συζητήσεις» (καλό είναι να επισημαίνετε ποια ακριβώς πληροφορία λείπει από όσα αναφέρονται εδώ, στο παρόν κομμάτι του eClass, ή/και από τις ανακοινώσεις).

    Συστατική επιστολή

    Ο κάθε καθηγητής έχει τη δική του διαδικασία και τον δικό του τρόπο να δίνει συστατικές επιστολές. Για μένα, η επίδοση μιας συστατικής επιστολής είναι μια σημαντική και ιδιαίτερη διαδικασία. Ο καθηγητής χρειάζεται να γνωρίζει καλά τον/την φοιτητή/-ρια. Για να προβώ στην παροχή συστατικής επιστολής χρειάζεται α) να έχετε καταθέσει κάποια εργασία (ενδιάμεση ή τελική) στο πλαίσιο των μαθημάτων που έχω προσφέρει ή στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης με εμένα ως επόπτη, και β) ο βαθμός που πήρατε σε ένα τουλάχιστον από τα μαθήματα που προσέφερα (Υ ή ΥΕ) να είναι μεγαλύτερος του οκτώ (8).

    Πτυχιακή εργασία

    Αναλαμβάνω πτυχιακές εργασίες. Θα χρειαστεί να έχουμε συμφωνήσει στο θέμα μέχρι και τον Ιούνιο του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους, δηλαδή στο τέλος του έκτου εξαμήνου σπουδών.

    Το θέμα της εργασίας θα έχει να κάνει με το δικό μου επιστημονικό προφίλ, το οποίο μπορείς να δείτε από εδώ. Επιπλέον, μπορείτε να δείτε μερικές από τις εργασίες ΠΜΣ του ΤΕΚΠ, στις οποίες έχω συμμετέχει από εδώ και εδώ (η πρόσβαση στο Drive είναι δυνατή, αφού προηγουμένως έχετε κάνει είσοδο στον φυλλομετρητή σας με το πανεπιστημιακό σας email). Περαιτέρω εργασίες και δημοσιεύσεις εντοπίζονται με ειδική αναζήτηση στο διαδίκτυο.

    Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστεί να αναλογιστείτε ότι η εκπόνηση μιας διπλωματικής εργασίας είναι κάτι επίπονο και εγώ προσανατολίζομαι σε εργασίες πολύ καλής ποιότητας. Θεωρώ λοιπόν έντιμο, να γνωρίζετε από πριν τις απαιτήσεις. Οι γενικές οδηγίες και τα στάνταρτ βρίσκονται εδώ και εδώ. Ειδικότερα για ποσοτικές ερευνητικές εργασίες, χρειάζεται η γνώση και κατανόηση στατιστικών εννοιών και βασική γνώση χειρισμού ενός στατιστικού προγράμματος.

    Χρειάζεται να μελετήσετε πολύ προσεκτικά όλα τα παραπάνω και να επεκτείνετε σε αυτά (με αναζήτηση στο διαδίκτυο), ανάλογα πάντα με τις απορίες σας και τα ειδικά σας ενδιαφέροντα. Στη συνέχεια, αφού έχετε πραγματικά λάβει υπόψη όλα τα παραπάνω, να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω email.

    Πρακτική Άσκηση

    Αναλαμβάνω φοιτητές/-ριες για Πρακτική Άσκηση (ΠΑ). Η κύρια ενημέρωση γίνεται με ανακοίνωση στο Students Web, τον Ιούνιο του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους, δηλαδή στο τέλος του έκτου εξαμήνου σπουδών. Σε περίπτωση ενδιαφέροντος από μεγάλο αριθμό φοιτητών/-ριών προτιμούνται όσοι/-ες έχουν κάνει τα μαθήματα επιλογής που προσφέρω ή/και όσοι/-ες ενδιαφέρονται να κάνουν ΠΑ σε άτομα με κινητικές αναπηρίες ή έστω να εφαρμόσουν μια ψυχοκινητική προσέγγιση κατά την ΠΑ.