Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση

(ESP150) -  ΕΙΡΗΝΗ ΓΟΥΛΕΤΑ

Περιγραφή Μαθήματος

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣEO416 / ESP150

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΣΤ

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

 

3

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Ειδικού υποβάθρου

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Κανένα

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://openeclass.uom.gr/courses/ESP150/

 

         

 

  • ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος, οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

 

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, ύστερα από την παρακολούθηση του μαθήματος, θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τις διαδικασίες εκμάθησης της πρώτης και της δεύτερης γλώσσας, συμπεριλαμβανομένης της αλληλεπίδρασης των δύο γλωσσών – μητρικής και δεύτερης- και τις συνέπειές αυτής στη σχολική τάξη. Θα μελετήσουν την διεθνή έρευνα σε χώρες αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες που έχει διεξαχθεί για το θέμα της διγλωσσίας στο σχολείο και τις εκπαιδευτικές, ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις που έχει τόσο στα παιδιά όσο και στην οικογένεια και την ευρύτερη κοινωνία των περιοχών και των χωρών αυτών. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικές πολιτικές της γλώσσας στο σχολείο και η επιλογή ή η απόρριψη συγκεκριμένων γλωσσών ως γλώσσες διδασκαλίας θα συζητηθούν και θα αναλυθούν έτσι ώστε οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να είναι σε θέση να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους συγκεκριμένα προγράμματα υιοθετούνται ή απορρίπτονται. Θα μπορούν επίσης να γνωρίζουν και να διαφοροποιούν τα διάφορα μοντέλα δίγλωσσης εκπαίδευσης καθώς επίσης και τα σχολικά μοντέλα εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας χωρίς τη χρήση της μητρικής σε διαπολιτισμικά σχολεία όπου φοιτούν παιδιά μεταναστών και προσφύγων. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα εξετάσουν διάφορες τεχνικές και στρατηγικές διδασκαλίας για την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα και θα μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν στη σχολική τάξη έτσι ώστε να μπορούν να συμβάλλουν θετικά και ενεργά στη γνωστική ανάπτυξη των δίγλωσσων παιδιών, τη γλωσσική τους επεξεργασία και τη σχολική τους επίδοση όχι μόνο στο μάθημα της γλώσσας αλλά και σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος.

 

Γενικές ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

……

 

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

 

 

 

  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (200-300 λέξεις)

Το περιεχόμενο του μαθήματος διαρθρώνεται στις ακόλουθες ενότητες:

1η ενότητα: Θεωρίες εκμάθησης της πρώτης γλώσσας

2η ενότητα: Θεωρίες εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας

3η ενότητα: Πολύ-γλωσσικές κοινωνίες σε αναπτυγμένες χώρες και σχολικά προγράμματα

4η ενότητα: Πολύ-γλωσσικές κοινωνίες σε αναπτυσσόμενες χώρες και σχολικά προγράμματα

5η ενότητα: Διεθνής έρευνα για το θέμα της διγλωσσίας και τις συνέπειές της για τη σχολική επίδοση των μαθητών (μέρος πρώτο)

6η ενότητα: Διεθνής έρευνα για το θέμα της διγλωσσίας και τις συνέπειές της για τη σχολική επίδοση των μαθητών (μέρος δεύτερο)

7η ενότητα: Διεθνής έρευνα για το θέμα της διγλωσσίας και τις συνέπειές της για τη σχολική επίδοση των μαθητών (μέρος τρίτο)

8η ενότητα: Εκπαιδευτικές πολιτικές της γλώσσας στο σχολείο

9η ενότητα: Σχολικά μοντέλα δίγλωσσης εκπαίδευσης

10η ενότητα: Σχολικά μοντέλα για την εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας χωρίς τη χρήσης της μητρικής

11η ενότητα: Τεχνικές και στρατηγικές διδασκαλίας των Ελληνικών ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα

12η ενότητα: Σχεδιασμός μαθημάτων για δίγλωσσους μαθητές στο σχολείο

13η ενότητα: Επισκόπηση μαθήματος, εξεταστική ύλη, προτάσεις βελτίωσης

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 28 Ιουλίου 2020