Παρουσίαση/Προβολή

Δεξιότητες Διαχείρισης Ζωής και Σταδιοδρομίας
(ESP149) - ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Ο γενικός σκοπός του μαθήματος είναι (α) να προσεγγίσουν οι οι φοιτήτριες και οι φοιτητές το πλαίσιο και την αναγκαιότητα της Δια βίου Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας στην Ευρώπη και να εξοικειωθούν με τις δεξιότητες συμβουλευτικής που πρέπει να κατέχουν & (β) να προσεγγίσουν τις έννοιες δεξιότητες, δεξιότητες-κλειδιά και δεξιότητες Σταδιοδρομίας και να κατανοήσουν τη σημασία τους για μια επιτυχημένη πορεία σταδιοδρομίας. Συγκεκριμένα, μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση: Ι. [Γνώσεις] Να γνωρίζουν και να κατανοούν: · το περίγραμμα, τους σκοπούς, τις αρχές και τους φορείς παροχής υπηρεσιών της διά βίου συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, όπως αυτά οριοθετούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση · τις δεξιότητες συμβουλευτικής: ενεργητική/προσεκτική ακρόαση/παρακολούθηση, ενσυναίσθηση, εστίαση, αντανάκλαση συναισθήματος, αυτοαποκάλυψη · τις δεξιότητες-κλειδιά, τις κατηγοριοποιήσεις τους και τη σύνδεσή τους με τη σταδιοδρομία και την αγορά εργασίας ΙΙ. Δεξιότητες · να διακρίνουν και να εφαρμόζουν τις διάφορες δεξιότητες συμβουλευτικής σε ασκήσεις προσομοίωσης και παιχνίδια ρόλων · να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν τις δεξιότητες σταδιοδρομίας στις κατηγορίες τους (προσωπικές και κοινωνικές) · να συνειδητοποιούν ποιες από τις δεξιότητες αυτές κατέχουν ικανοποιητικά και ποιες όχι III. Στάσεις -Συμπεριφορές · να αποδέχονται τη διαφορετικότητα των αναγκών διαφορετικών ομάδων -στόχων της διά βίου ΣυΕΠ · να είναι ανοιχτές-οί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων απαραίτητων για τη σταδιοδρομία τους Διαδικαστικά στοιχεία μαθήματος: 1. Εγχειρίδια: (i) Nathan & Hill (2006). Επαγγελματική Συμβουλευτική. Εκδ. Μεταίχμιο, (ii) D. Goleman (2011). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη στον Χώρο της Εργασίας. Εκδ. ΠΕΔΙΟ. Επιλέγετε ένα από τα 2 εγχειρίδια, στο OpeneClass αναρτώνται τα κείμενα/κεφάλαια εξετάσεων και από τα δύο βιβλία. 2. Εργασία: Η εργασία είναι υποχρεωτική για τους/τις φοιτητ@ς της κατεύθυνσης ΣΕ και προαιρετική για την κατεύθυνση ΑμεΑ. Η εργασία είναι ομαδική και εκπονείται προφορικά, υπό τη μορφή της μικρο-εκπαίδευσης/μικρο-διδασκαλίας (βλ Οδηγιες εργασίας). Αξιολογείται με ποσοστό έως 30% επί του βαθμού της γραπτής εξέτασης μαθήματος. Η εκπόνηση εργασίας (ομαδική με προφορική παρουσίαση) είναι υποχρεωτική για τις/τους φοιτήτριες/τές Κατεύθυνσης Σ.Ε. και προαιρετική για την Κατεύθυνση ΑμεΑ. 3. Αξιολόγηση μαθήματος: Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Στον βαθμό του γραπτού (τουλ. 5) προστίθεται το ποσοστό από την εκπόνηση εργασίας και απο την παρουσία στο μάθημα. 4. Παρουσίες μαθήματος: 10% επί του βαθμού γραπτής εξέτασης (επιτρέπονται μέχρι 3 απουσίες)
|
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα