Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

(ΟΔΟ803) -  ΓΚΟΤΖΑΜΑΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τον καταλυτικό ρόλο της ποιότητας στις επιχειρήσεις, όχι μόνον σαν μέσο αύξησης της ανταγωνιστικότητας αλλά και σαν μοναδικό μέσο επιβίωσής τους στο μέλλον. Οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να αποσαφηνίσουν την έννοια της ποιότητας μέσα από τους πολλούς και διαφορετικούς ορισμούς που της έχουν δοθεί και να γνωρίσουν τους τρόπους μέτρησης, ελέγχου και βελτίωσης της ποιότητας και του κόστους ποιότητας. Ακόμη, οι φοιτητές θα διδαχθούν τις θεωρίες των βασικών «gurus» της ποιότητας, το στατιστικό έλεγχο των διαδικασιών (SPC), τις απαιτήσεις των βασικών βραβείων ποιότητας, καθώς και όλα όσα αφορούν τα συστήματα διασφάλισης ποιότητας. Τέλος, θα αναλυθεί η φιλοσοφία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, οι βασικές αρχές και οι στόχοι της, τα βασικά εργαλεία της, οι διαφορές της με την παραδοσιακή προσέγγιση, τα πλεονεκτήματα και οι μέθοδοι υλοποίησής της.

 

Ύλη του Μαθήματος

  • Η έννοια και η Σημασία της Ποιότητας
  • Διαστάσεις Ποιότητας – Κόστος Ποιότητας
  • Βασικές Αρχές Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
  • Οι Βασικές Φιλοσοφίες και οι Θεωρίες των Σημαντικότερων «Γκουρού» της Ποιότητας
  • Μοντέλα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και Επιχειρηματικής Αριστείας DemingAward, MBNQA – EQA - CAF
  • Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9000
  • Συστήματα Ελέγχου Ποιότητας - Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας - Στατιστικός Έλεγχος Διεργασιών
  • Εργαλεία και Τεχνικές Βελτίωσης Ποιότητας
  • Banchmarking
  • Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO14000 & Ολοκλήρωση Συστημάτων Διαχείρισης
  • Case Studies στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020