Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας

(ΟΔΟ714) -  ΛΟΥΚΑΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αυτό θα εκθέσει τους μαθητές σε θέματα που σχετίζονται με το σχεδιασμό και τη διαχείριση των αλυσίδων εφοδιασμού, από τις εισερχόμενες πρώτες ύλες μέχρι την παράδοση του τελικού προϊόντος. Θέματα του μαθήματος θα περιλαμβάνουν το σχεδιασμό και την μαθηματική μοντελοποίηση του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας, το σχεδιασμό εγκαταστάσεων, την ικανότητα σχεδιασμού, της παγκοσμιοποίησης και της εξωτερικής ανάθεσης, της τεχνολογίας των πληροφοριών, και παγκόσμια ζητήματα στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η διοίκηση της εφοδιαστικής αλυσίδας περιλαμβάνει την ροή των υλικών και των πληροφοριών μεταξύ όλων των επιχειρήσεων που την αποτελούν και που προσδίδουν αξία σε ένα προϊόν δηλαδή από τον προμηθευτή των πρώτων υλών έως τον τελικό καταναλωτή.

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να προετοιμάσει τους φοιτητές να εφαρμόζουν τις έννοιες, τις στρατηγικές και την τεχνολογία των πληροφοριών στη διοίκηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εστιάζει στην συστημική προσέγγιση του προγραμματισμού, της ανάλυσης, του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και της αξιολόγησης της διοίκησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Θα παρουσιαστούν και θα χρησιμοποιηθούν σαν θεμελιώδεις τακτικές οι τεχνικές “risk pooling” και τοποθέτησης αποθεμάτων, ολοκληρωμένου προγραμματισμού και συνεργασιών, και ο διαμοιρασμός πληροφοριών. Ο ανταγωνισμός πλέον παρουσιάζεται μεταξύ των δικτύων εφοδιασμού και όχι μεταξύ των ατομικών επιχειρηματικών μονάδων. Η διαφοροποίηση που επέρχεται μέσω της διοίκησης της ροής των προϊόντων, πληροφοριών και κέρδους διαμέσου της εφοδιαστικής αλυσίδας βασίζεται στην ικανότητα των δικτύων εφοδιασμού στην εκπλήρωση των αναγκών των πελατών.

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές αναπτύσσουν την ικανότητα να αξιολογούν τον τρόπο που η ροή των πληροφοριών μπορεί να υποκαταστήσει φυσικούς πόρους όπως τα αποθέματα και γιατί αυτά τα συστήματα πετυχαίνουν ή αποτυγχάνουν. Αξιολογούν πως η τεχνολογία του διαδικτύου, οι δυναμικές αγορές και η παγκοσμιοποίηση επιδρούν στις στρατηγικές και τις πρακτικές της διοίκησης της εφοδιαστικής αλυσίδας συμπεριλαμβανομένων των logistics, της ψηφιακής συνεργασίας, του σχεδιασμού των διαδικασιών και των προϊόντων και της διαχείρισης των εσόδων.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020