Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Δημόσιες Σχέσεις

(ΟΔ0516) -  ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΧΑΤΖΗΘΩΜΑΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή: 8:00-11:00

Ώρες γραφείου: Δευτέρα 11:00-12:30, Παρασκευή 11:00-12:30, γραφείο 301, Κτίριο ΟΔΕ Θ', 3ος Όροφος

1. Στόχος του Μαθήματος:

Ο επιδιωκόμενος στόχος είναι να αντιληφθούν οι φοιτητές την αυξανόμενη σημασία των δημοσίων σχέσεων για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, τα δημόσια πρόσωπα και τους πολιτικούς σχηματισμούς. Επίσης, έχει σκοπό να διδάξει στους φοιτητές πώς να διαμορφώνουν ένα ολοκληρωμένο πλάνο δημοσίων σχέσεων.
Με την ολοκλήρωση του κύκλου των διαλέξεων, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
(α) να αξιολογούν τη δυναμική, τα οφέλη και τις προκλήσεις των δημοσίων σχέσεων στα διαφορετικά πεδία άσκησής τους,
(β) να καταρτίζουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δημοσίων σχέσεων κάνοντας χρήση παραδοσιακών και διαδικτυακών μέσων,
(γ) να προσαρμόζουν τα εργαλεία των δημοσίων σχέσεων σε διαφορετικά είδη κοινού και ακροατηρίου,
(δ) να αναπτύσσουν συγκεκριμένες στρατηγικές εγκαθίδρυσης και διατήρησης σχέσεων εμπιστοσύνης με το κοινό,
(ε) να αξιοποιούν τα μέσα ενημέρωσης με σκοπό τη διατήρηση και την εμβάθυνση των σχέσεων με τους επαγγελματίες του χώρου της επικοινωνίας (δημοσιογράφους, πυλωρούς), αλλά και με άλλες ομάδες που ασκούν επιρροή (ομάδες κοινού και ομάδες ενδιαφέροντος),
(στ) να αξιολογούν την επιτυχία ενός προγράμματος δημοσίων σχέσεων με συγκεκριμένους και μετρήσιμους τρόπους,
(ζ) να αναγνωρίζουν τις διαφορετικές ομάδες κοινού και ομάδες ενδιαφέροντος (Public και Stakeholder Analysis) και το πώς μπορούν να τις επηρεάσουν,
(η) να αναλύουν και να εφαρμόζουν διαφορετικές τεχνικές οικοδόμησης και διαχείρισης θετικής φήμης,
(θ) να καταρτίζουν ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για μια εταιρεία, αλλά και για άλλους οργανισμούς (π.χ. ένα πολιτικό κόμμα),
(ι) να αναπτύσσουν μια επικοινωνιακή στρατηγική αντιμετώπισης μιας κρίσης.


2. Περιεχόμενο Μαθήματος:
Το μάθημα μελετά τη θεωρία και την πρακτική των δημοσίων σχέσεων όπως εφαρμόζονται σε μία εταιρία, έναν οργανισμό, για ένα δημόσιο πρόσωπο και έναν πολιτικό φορέα. Περιγράφει τις συνέργιες των δημοσίων σχέσεων με τις υπόλοιπες επικοινωνιακές δραστηριότητες του μάρκετινγκ, όπως τη διαφήμιση, την προώθηση πωλήσεων, το άμεσο μάρκετινγκ και τις προσωπικές πωλήσεις. Αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ίδρυσης τμήματος δημοσίων σχέσεων εσωτερικά στον οργανισμό και της συνεργασίας με εξωτερικούς συμβούλους δημοσίων σχέσεων. Μέσα από μελέτη συγκεκριμένων επιχειρησιακών περιπτώσεων αναλύει τις διαφορετικές τεχνικές οικοδόμησης θετικής εικόνας και το πώς αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε να επιτευχθούν οι επιμέρους στόχοι της στρατηγικής δημοσίων σχέσεων (αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων, άσκηση επιρροής, πειθώ, δράση, μακροχρόνια φήμη). Επιπρόσθετα διερευνά τις μεθόδους αποτελεσματικής λειτουργίας ενός γραφείου τύπου, όσον αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων με τα μέσα ενημέρωσης και αναλύει τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες ενός εκπροσώπου τύπου.
Εξετάζει, επίσης, τις στρατηγικές αντιμετώπισης των κρίσεων, έτσι ώστε να κατανοηθεί η σφοδρότητα με την οποία εξελίσσονται σήμερα και αναδεικνύει την κομβική σημασία της άρτιας προετοιμασίας και υλοποίησης ενός σχεδίου αντιμετώπισης της κρίσης σε επικοινωνιακό και διαχειριστικό επίπεδο.

3. Γενικές Ικανότητες/Δεξιότητες:
Το μάθημα «Δημόσιες Σχέσεις» αποσκοπεί να εφοδιάσει τους φοιτητές με τις ακόλουθες γενικές ικανότητες: Ομαδική εργασία μέσα από τη συμμετοχή τους στην εργασία τους μαθήματος. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης μέσα από τη λύση case studies και την ανάπτυξη ενός πλάνου δημοσίων σχέσεων για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών αναζήτησης κλαδικών μελετών, βιβλίων και επιστημονικών ερευνών. Σχεδιασμό και διαχείριση ενός έργου δημοσίων σχέσεων (με κεντρική δράση την πραγματοποίηση μίας εκδήλωσης) για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό (σε άμεση συνεργασία με τον οργανισμό). Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής μέσα από τη συμμετοχή στην παρουσίαση της εργασίας και την κατάθεση ερωτημάτων στους υπόλοιπους συμμετέχοντες/φοιτητές. Λήψη αποφάσεων λόγω των επιλογών που πρέπει να πραγματοποιήσουν στο πλαίσιο σχεδιασμού του πλάνου δημοσίων σχέσεων. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις λόγω της συμμετοχής των φοιτητών στην οργάνωση της πραγματικής εκδήλωσης που θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020