Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στις Διερευνητικές Προσεγγίσεις (ΕΕΔΠ101)
ΙΩΑΝΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΕΥΚΟΣ
Στα πλαίσια της μεταπτυχιακής εργασίας με τίτλο Ανάπτυξη - εφαρμογή - αξιολόγηση μιας σειράς ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων σχετικά με τη διερευνητική μάθηση, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της κ. Ιωάννας Κυριακού, μεταπτυχιακής φοιτήτριας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση» του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας θα πραγματοποιηθεί το εν λόγω επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε πενήντα (50) εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δασκάλων ΠΕ70.
Γενικότερα, κατά την επιμόρφωση προβλέπεται υποχρεωτικά και η διεξαγωγή έρευνας μέσω ερωτηματολογίων που περιλαμβάνει ερωτήσεις που αφορούν στην αποτύπωση του προφίλ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών (τυπικά προσόντα, κ.α.) και συνεντεύξεων.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα εστιάζει στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη θεωρητική υποστήριξη και την εφαρμογή της διερευνητικής μεθόδου με τη χρήση του Go-Lab. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα φιλοξενείται στο eClass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (eclass.uom.gr).
Η δομή του επιμορφωτικού προγράμματος περιλαμβάνει βιντεοδιαλέξεις με τις παρακάτω ενότητες:
● Εισαγωγή
● Παρουσίαση των βασικών εννοιών και τα στάδια της διερευνητικής μεθόδου
● Τα βασικά συστατικά, εργαλεία και τον τρόπο λειτουργίας του Go-Lab
● Πώς σχεδιάζουμε ένα Inquiry Learning Space (ILS) και ένα εκπαιδευτικό σενάριο
● Δημιουργία εκπαιδευτικού σεναρίου από τους εκπαιδευτικούς
Για την συμμετοχή στην επιμόρφωση δεν απαιτείται καμία προηγούμενη γνώση στον τομέα της διερευνητικής μεθόδου ή εμπειρία στη χρήση διαδικτυακών εργαστηρίων. Βασικές προϋποθέσεις είναι οι συμμετέχοντες να α) έχουν δεξιότητες κατανόησης της Αγγλικής Γλώσσας και β) βασική χρήση Η/Υ και του διαδικτύου όπως της πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης eClass.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα σκοπεύει στην άμβλυνση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προτείνει καλές πρακτικές και διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς και τους αποτρέπουν από τη χρήση της στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει την πλατφόρμα Go-Lab.
Αναλυτικότερα, γίνεται προσπάθεια ανάδειξης, προσδιορισμός και αντιμετώπιση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθεια εφαρμογής της διερευνητικής μεθόδου μέσω του Go-Lab, μέσα από ένα πρόγραμμα επιμόρφωσής τους στη διερευνητική μέθοδο.
Η διάρκεια του επιμορφωτικού προγράμματος είναι 20 ώρες και θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Στο κύριο μέρος του ερωτηματολογίου υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με τις απόψεις τους αναφορικά με την διερευνητική μάθηση και τις βασικές έννοιες και ορισμούς αυτής, αλλά και σχετικά με την ικανότητά τους να την διακρίνουν και να την εφαρμόζουν στην πράξη.
Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι θα συμμετάσχουν στην εν λόγω επιμόρφωση. Η συμπλήρωσή του είναι ανώνυμη, δεν καταγράφονται προσωπικά στοιχεία ταυτοποίησης των ερωτώμενων, δεν υπάρχουν σωστές και λάθος απαντήσεις.
Στα πλαίσια της μεταπτυχιακής εργασίας με τίτλο Ανάπτυξη - εφαρμογή - αξιολόγηση μιας σειράς ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων σχετικά με τη διερευνητική μάθηση, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της κ. Ιωάννας Κυριακού, μεταπτυχιακής φοιτήτριας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση» του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας θα πραγματοποιηθεί το εν λόγω επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε πενήντα (50) εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δασκάλων ΠΕ70.
Γενικότερα, κατά την επιμόρφωση προβλέπεται υποχρεωτικά και η διεξαγωγή έρευνας μέσω ερωτηματολογίων που περιλαμβάνει ερωτήσεις που αφορούν στην αποτύπωση του προφίλ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών (τυπικά προσόντα, κ.α.) και συνεντεύξεων.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα εστιάζει στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Στα πλαίσια της μεταπτυχιακής εργασίας με τίτλο Ανάπτυξη - εφαρμογή - αξιολόγηση μιας σειράς ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων σχετικά με τη διερευνητική μάθηση, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της κ. Ιωάννας Κυριακού, μεταπτυχιακής φοιτήτριας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση» του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας θα πραγματοποιηθεί το εν λόγω επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε πενήντα (50) εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δασκάλων ΠΕ70.
Γενικότερα, κατά την επιμόρφωση προβλέπεται υποχρεωτικά και η διεξαγωγή έρευνας μέσω ερωτηματολογίων που περιλαμβάνει ερωτήσεις που αφορούν στην αποτύπωση του προφίλ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών (τυπικά προσόντα, κ.α.) και συνεντεύξεων.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα εστιάζει στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Στην συγκεκριμένη ενότητα θα δούμε σχετικές πληροφορίες με τις Θεωρίες Μάθησης, την Διερευνητική μάθηση και τις Φάσεις της Διερεύνησης.
Στην συγκεκριμένη ενότητα θα παρουσιαστούν οι βασικοί στόχοι της επιμόρφωσης και τα βασικά μέρη του Go-Lab.
Στη συγκεκριμένη ενότητα παρουσιάζονται οι μέθοδοι σχεδιασμού ενός χώρου μάθησης που βασίζεται στη διερεύνηση και η δημιουργία του.
Στη συγκεκριμένη ενότητα παρουσιάζονται τα διαφορετικά είδη σεναρίων μάθησης, καθώς και οι μεγάλες ιδέες της επιστήμης στις οποίες μπορούμε να βασιστούμε για να δημιουργήσουμε διερευνητικά σενάρια στις Φυσικές επιστήμες.
Στη συγκεκριμένη ενότητα παρουσιάζονται οι βασικές λειτουργίες και τα εργαλεία που παρέχονται στο golabz και το graasp για τη δημιουργία χώρων μάθησης και σεναρίων.
Στη συγκεκριμένη ενότητα παρουσιάζονται οι λειτουργίες ενός ολοκληρωμένου σεναρίου από το αποθετήριο του golabz και η σύνδεσή του με τη μεθοδολογία της θεωρίας.
Στη συγκεκριμένη ενότητα παρουσιάζονται τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για τη δημιουργία ενός σεναρίου διερευνητικής μάθησης μέσα στην πλατφόρμα του golabz.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το απολογιστικό ερωτηματολόγιο.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -